Ajankohtaista
Palautepalvelussa huoltokatko 8.5. (23.4.2025 10:00)
Palautepalvelussa huoltokatko 8.5. klo 8-12. Palvelu on poissa käytössä huollon ajan. Pahoittelemme katkosta aiheutuvaa haittaa.
Palaute: Joukkoliikenne Föli - Aikataulut ja reitit
Tunniste:
279793
Luontipäivä: 7.2.2020
Luontipäivä: 7.2.2020
Hei!
Viimeaikoina on tuottanut päänvaivaa seuraavat asiat:
1. Fölin bussit eivät liiku aikatauluissa. Viimeksi tänään seisoin pysäkillä, missä 'aikataulu-mittarin' mukaan (keltainen näyttöpääte mikä näyttää bussin saapumisajan) bussin tuloon oli 0 minuuttia -- Olin koko matkan pysäkille nähnyt kaikki autot mitä pysäkiltä meni ohi eikä bussini ollut mennyt siitä. Odotin pysäkillä seuraavaa bussia, mikä sekin saapui hieman etuajassa.
Muutenkaan näyttöpäätteet eivät tunnu pitävän paikkaansa.
2. Internetin aikataulut eivät myöskään pidä paikkaansa; Bussipysäkin, netin ja aikataulukirjasen aikataulut eivät pidä keskenään paikkaansa. Tämä tekee liikennöinnistä haastavaa kun ei tiedä minkä aikataulun mukaan kuljettaja ajaa.
Yleisesti: Minusta on henk.koht. OK jos bussi on minuutin pari myöhässä, mutta sitä en voi sietää että kuski ajaa muutamia minuutteja etuajassa pysäkin ohi.. Varsinkin jos kyseinen bussilinja tulee kyseiselle pysäkille kerran tunnissa.
3. Yleisesti haluan antaa palautetta bussipysäkeille ajosta. Viimeisen 3kk aikana on tullut toistuvaksi ilmiöksi se etteivät kuskit aja tarpeeksi lähelle katua ja mm. lastenrattaiden kanssa kulkevat/vanhukset/huonompikuntoiset joutuvat ponnistelemaan enemmän bussiin tultaessa tai sieltä poistuessa. En tiedä kärsiikö osa kuljettajista rotvalli-kammosta vai mistä on kyse.
4. Haluan antaa myös osalle kuljettajista kiitosta esimerkillesestä palveluhenkisyydestä: Odotetaan kyytiin tulevia matkustajia kun nähdään toisen yrittävän epätoivoisesti ehtiä bussiin. Neuvotaan auliisti toisen kysyessä kysymyksiä. Odotetaan, että matkustajat ovat päässeet istumaan/tukevasti seisomaan. Pidetään bussi hyvin ilmastoituna, ettei happi lopu ja lämmitettynä että matkustajilla on hyvä olla..
Kiitokset näille kuljettajille :)
Tässä kommentointini tämän hetkisestä tilasta. Kiitokset kuitenkin Fölille kattavasta liikennöinnistä.
Viimeaikoina on tuottanut päänvaivaa seuraavat asiat:
1. Fölin bussit eivät liiku aikatauluissa. Viimeksi tänään seisoin pysäkillä, missä 'aikataulu-mittarin' mukaan (keltainen näyttöpääte mikä näyttää bussin saapumisajan) bussin tuloon oli 0 minuuttia -- Olin koko matkan pysäkille nähnyt kaikki autot mitä pysäkiltä meni ohi eikä bussini ollut mennyt siitä. Odotin pysäkillä seuraavaa bussia, mikä sekin saapui hieman etuajassa.
Muutenkaan näyttöpäätteet eivät tunnu pitävän paikkaansa.
2. Internetin aikataulut eivät myöskään pidä paikkaansa; Bussipysäkin, netin ja aikataulukirjasen aikataulut eivät pidä keskenään paikkaansa. Tämä tekee liikennöinnistä haastavaa kun ei tiedä minkä aikataulun mukaan kuljettaja ajaa.
Yleisesti: Minusta on henk.koht. OK jos bussi on minuutin pari myöhässä, mutta sitä en voi sietää että kuski ajaa muutamia minuutteja etuajassa pysäkin ohi.. Varsinkin jos kyseinen bussilinja tulee kyseiselle pysäkille kerran tunnissa.
3. Yleisesti haluan antaa palautetta bussipysäkeille ajosta. Viimeisen 3kk aikana on tullut toistuvaksi ilmiöksi se etteivät kuskit aja tarpeeksi lähelle katua ja mm. lastenrattaiden kanssa kulkevat/vanhukset/huonompikuntoiset joutuvat ponnistelemaan enemmän bussiin tultaessa tai sieltä poistuessa. En tiedä kärsiikö osa kuljettajista rotvalli-kammosta vai mistä on kyse.
4. Haluan antaa myös osalle kuljettajista kiitosta esimerkillesestä palveluhenkisyydestä: Odotetaan kyytiin tulevia matkustajia kun nähdään toisen yrittävän epätoivoisesti ehtiä bussiin. Neuvotaan auliisti toisen kysyessä kysymyksiä. Odotetaan, että matkustajat ovat päässeet istumaan/tukevasti seisomaan. Pidetään bussi hyvin ilmastoituna, ettei happi lopu ja lämmitettynä että matkustajilla on hyvä olla..
Kiitokset näille kuljettajille :)
Tässä kommentointini tämän hetkisestä tilasta. Kiitokset kuitenkin Fölille kattavasta liikennöinnistä.
Käsittely
Tila:
Käsitelty
Hei,
kiitos palautteestanne! Jotta voisimme toimittaa palautteenne eteenpäin käsittelyyn, voisitteko tarkentaa, milloin, missä ja millä linjalla nämä tilanteet ovat tapahtuneet? Aikataulunäyttöjä ja reittiopasta koskevat ongelmat voivat johtua esimerkiksi siitä, että yksittäisessä bussissa oleva laitteisto näyttää sijaintitiedot virheellisesti. Kuljettajat noudattavat virallisia lähtöaikoja, jotka on merkitty esimerkiksi päätepysäkeille ja Turun keskusta-alueelle. Välipysäkkien aikataulut voivat heittää hieman esimerkiksi muun liikenteen ja matkustajamäärän johdosta.
Ystävällisin terveisin,
Turun seudun joukkoliikenne Föli
kiitos palautteestanne! Jotta voisimme toimittaa palautteenne eteenpäin käsittelyyn, voisitteko tarkentaa, milloin, missä ja millä linjalla nämä tilanteet ovat tapahtuneet? Aikataulunäyttöjä ja reittiopasta koskevat ongelmat voivat johtua esimerkiksi siitä, että yksittäisessä bussissa oleva laitteisto näyttää sijaintitiedot virheellisesti. Kuljettajat noudattavat virallisia lähtöaikoja, jotka on merkitty esimerkiksi päätepysäkeille ja Turun keskusta-alueelle. Välipysäkkien aikataulut voivat heittää hieman esimerkiksi muun liikenteen ja matkustajamäärän johdosta.
Ystävällisin terveisin,
Turun seudun joukkoliikenne Föli