Palaute: Matkailu - Yleistä palautetta matkailusta
Tunniste:
324859
Luontipäivä: 26.8.2021
Luontipäivä: 26.8.2021
Tiedoksi teille, että Turussa majoituspaikka "Hotel Harriet" tekee erittäin suurta vahinkoa kaupunkinne matkailutoimelle. Tässä tarinamme tältä viikolta, käymme Turussa harvoin ja jäi erittäin paha maku suuhun majoittumisen osalta. Toivottavasti voitte vaikuttaa asiaan jotain kautta. Kyseinen selostus huijauksesta mennyt myös poliisille sekä luottokorttiyhtiölle. Toiveenani on, että tällaiset tahot eivät saisi harjoittaa liiketoimintaa enää.
"Varasin itselleni ja ystävälleni majoituksen Turkuun samalle päivälle eli 24.8. Booking.com -sivuston kautta. Ilmoitimme saapumisajan, jota lomakkeessa kysyttiin. Saapuessamme ko. aikana hotellin ovelle siellä seisoi odottelemassa nuori nainen, joka ei ollut päässyt sisään ja ihmetteli tilannetta. Yritimme soittaa summeria. Kahdesti yritin soittaa ovessa lukevaan puhelinnumeroon, joka ei vastannut. Jonkin aikaa ihmeteltyämme soitin vielä toiseen ovessa olevaan numeroon, joka oli "hätätilanteita" varten. Numerosta tuli ilmoitus "numero ei ole käytössä". Siinä seisoimme jonkin aikaa ihmettelemässä, jonka jälkeen ystäväni teki varauksen uuteen majapaikkaan, koska emme päässeet varaamaamme hotelliin. Samassa kohdin tein netin kautta peruutuksen tästä hotellista, johon emme päässeet sisään.
Ollessamme 40min tapahtuneen jälkeen toisaalla tuli viesti hotellin numerosta, jossa luki vain yksi sana "soitit". Tässä kohdin olin jo ollut yhteydessä Booking.comiin peruutuksen ja ovien taakse jäämisemme osalta. Olin kertonut asiakaspalveluun, että olin maksanut hotellimajoituksen, mutta katsoin sopimuksen huoneesta purkautuneen, koska emme olleet päässeet sovittuna aikana sisälle majoituspaikkaamme. Sieltä oli annettu ohjeet miten toimia ja tästä laitoin vastausviestin ko. numeroon. Keskustelu ohessa linkin takana liitteenä. Olin tässä kohdin myös ehtinyt lukea Booking.com -sivustolta arvosteluita kyseisestä "hotellista" ja havainnut erittäin monille vuosien saatossa käyneen samoin. Booking.com ei kyennyt auttamaan asiassa eteenpäin, koska hotelli ei suostunut palauttamaan maksua 82,67€, vaan palauttivat 10e hyvitysmaksun. Tässä kohdin S-pankista ilmoitettiin, etteivät myöskään enää kykene perumaan luottokorttimaksua, joka oli jo lähtenyt tililtäni.
Koen hotellin toimivan tässä kohdin normaalien toimintamallien ja myyntisivustolla ilmoitetun vastaisesti, ja rikkovan sopimuksia siinä kohdin, kun en asiakkaana saa palvelua, josta olen maksanut. Tässä kohdin on oikeus perua ja purkaa kauppa sekä saada rahat takaisin. Samaa mieltä oli Bookin.com asiakaspalvelu. Mielestäni kyseessä on huijaaminen ja tämän kaltainen huijaustoiminta on mielestäni saatava loppumaan, koska vaikuttaa jatkuneen jo vuosien ajan."
"Varasin itselleni ja ystävälleni majoituksen Turkuun samalle päivälle eli 24.8. Booking.com -sivuston kautta. Ilmoitimme saapumisajan, jota lomakkeessa kysyttiin. Saapuessamme ko. aikana hotellin ovelle siellä seisoi odottelemassa nuori nainen, joka ei ollut päässyt sisään ja ihmetteli tilannetta. Yritimme soittaa summeria. Kahdesti yritin soittaa ovessa lukevaan puhelinnumeroon, joka ei vastannut. Jonkin aikaa ihmeteltyämme soitin vielä toiseen ovessa olevaan numeroon, joka oli "hätätilanteita" varten. Numerosta tuli ilmoitus "numero ei ole käytössä". Siinä seisoimme jonkin aikaa ihmettelemässä, jonka jälkeen ystäväni teki varauksen uuteen majapaikkaan, koska emme päässeet varaamaamme hotelliin. Samassa kohdin tein netin kautta peruutuksen tästä hotellista, johon emme päässeet sisään.
Ollessamme 40min tapahtuneen jälkeen toisaalla tuli viesti hotellin numerosta, jossa luki vain yksi sana "soitit". Tässä kohdin olin jo ollut yhteydessä Booking.comiin peruutuksen ja ovien taakse jäämisemme osalta. Olin kertonut asiakaspalveluun, että olin maksanut hotellimajoituksen, mutta katsoin sopimuksen huoneesta purkautuneen, koska emme olleet päässeet sovittuna aikana sisälle majoituspaikkaamme. Sieltä oli annettu ohjeet miten toimia ja tästä laitoin vastausviestin ko. numeroon. Keskustelu ohessa linkin takana liitteenä. Olin tässä kohdin myös ehtinyt lukea Booking.com -sivustolta arvosteluita kyseisestä "hotellista" ja havainnut erittäin monille vuosien saatossa käyneen samoin. Booking.com ei kyennyt auttamaan asiassa eteenpäin, koska hotelli ei suostunut palauttamaan maksua 82,67€, vaan palauttivat 10e hyvitysmaksun. Tässä kohdin S-pankista ilmoitettiin, etteivät myöskään enää kykene perumaan luottokorttimaksua, joka oli jo lähtenyt tililtäni.
Koen hotellin toimivan tässä kohdin normaalien toimintamallien ja myyntisivustolla ilmoitetun vastaisesti, ja rikkovan sopimuksia siinä kohdin, kun en asiakkaana saa palvelua, josta olen maksanut. Tässä kohdin on oikeus perua ja purkaa kauppa sekä saada rahat takaisin. Samaa mieltä oli Bookin.com asiakaspalvelu. Mielestäni kyseessä on huijaaminen ja tämän kaltainen huijaustoiminta on mielestäni saatava loppumaan, koska vaikuttaa jatkuneen jo vuosien ajan."
Käsittely
Tila:
Käsitelty
Kiitos palautteesta!
Olemme erittäin pahoillamme, että teille sattui Turussa tällainen matkailukokemus. Hyvä, että olette raportoineet kokemuksestanne myös muille tahoille. Itse olemme erittäin kiitollisia siitä, että kerroitte asiasta myös meille.
Lukuisista valituksista johtuen kyseisellä hotellilla ei ole ollut enää vuosiin pääsyä Visit Turun markkinointiin, ei edes luetteloon Turun hotelleista. Visit Turku on ollut erityyppisten palautteiden johdosta yhteydessä sekä yrittäjään itseensä että viranomaisiin vuosien varrella ja olemme harmittavan tietoisia mainehaitasta, johon viittasitte. Kiitoksia silti palautteesta, meille on tärkeää saada näitä tietoomme, vaikka emme ole valitettavasti pystyneet tekemillämme toimilla asioihin vaikuttamaan, emme näköjään edes kyseisen yrittäjän asiakaspalveluun.
Toivotamme teidät jatkossakin tervetulleiksi Turkuun. Toivottavasti palaatte tänne vielä uudelleen ja pääsette nauttimaan kaupunkimme parhaista puolista!
Terveisin
Anne-Marget Hellén, matkailujohtaja
Visit Turku
Olemme erittäin pahoillamme, että teille sattui Turussa tällainen matkailukokemus. Hyvä, että olette raportoineet kokemuksestanne myös muille tahoille. Itse olemme erittäin kiitollisia siitä, että kerroitte asiasta myös meille.
Lukuisista valituksista johtuen kyseisellä hotellilla ei ole ollut enää vuosiin pääsyä Visit Turun markkinointiin, ei edes luetteloon Turun hotelleista. Visit Turku on ollut erityyppisten palautteiden johdosta yhteydessä sekä yrittäjään itseensä että viranomaisiin vuosien varrella ja olemme harmittavan tietoisia mainehaitasta, johon viittasitte. Kiitoksia silti palautteesta, meille on tärkeää saada näitä tietoomme, vaikka emme ole valitettavasti pystyneet tekemillämme toimilla asioihin vaikuttamaan, emme näköjään edes kyseisen yrittäjän asiakaspalveluun.
Toivotamme teidät jatkossakin tervetulleiksi Turkuun. Toivottavasti palaatte tänne vielä uudelleen ja pääsette nauttimaan kaupunkimme parhaista puolista!
Terveisin
Anne-Marget Hellén, matkailujohtaja
Visit Turku