Ajankohtaista
Kesäloma (16.6.2025 08:00)
Palautteiden vastauksissa voi esiintyä viivettä henkilöstön kesälomien aikana 23.6.-1.8.
Palaute: Joukkoliikenne Föli - Bussit, matkustaminen ja asiakaspalvelu
Tunniste:
363685
Luontipäivä: 20.8.2022
Luontipäivä: 20.8.2022
Hei,
Katsoin föli karttapalvelusta miten pääsen Turusta-Lillmälöön. Föli näytti, että 131 pysäkiltä linjalla 902. Pysäkille mentäessä ei lukenut edes linjan menevän siitä. Myöskin hämmennykseksi kuski kertoi ettei matkaa voi maksaa fölisovelluksen lipulla jonka olimme jo ostanut. Saimme kuitenkin pyörät kyytiin ja maksoimme uuden matkan kuskille. Olisi ollut todella hyvä, että ulkopaikkakuntalaiselle olisi jossakin mainittu ettei bussi ole fölin alaisuudessa ettei olisi tarvinnut turhaan ostaa kertalippua. Kolme euroa voi kuulostaa pieneltä summalta mutta opiskelijalle se on paljon turhasta kun sen lisäksi yli 13€ maksaa bussimatkasta josta oli varautunut maksamaan 9€.
Samana päivänä 20.8.22 olin nousemassa klo. 17.09 fölin lini-autoon 1307, linja 6 pyörän kanssa, Sekä ystäväni ja hänen pyörän. Lini-autossa oli kahdet vaunut mutta saimme vaunupaikalle nätisti sivuun parkkeerattua pyörämme kunnes kuljettaja kertoi ettei lini-autoon voi tulla pyörän kanssa. Kerroin että luimme Fölin nettisivusta juuri tänä aamuna, että voimme kuljettaa polkupyöriä, jos maksamme pyörästä maksun. Kuljettaja kertoi että se on muuttunut. Heristi sormea ja näytti pois. Olen erittäin pöyristynyt kuskin käytöksestä ja saamastani palvelusta. Olimme ystävämme kanssa polkeneet juuri 100km ja väsyneinä helteestä olisimme kaivanneet lini-autokuljetusta Turun keskustaan. Jäimme odottamaan seuraavaa linja-autoa, joka oli 1302 linja numero 7. Ajattelimme että menemme etuovesta, jotta voimme paremmin keskustella kuskin kanssa. Hän ensimmäisenä ilmoitti, että linja-autoon ei pääse pyörän kanssa. Tässä vaiheessa ei enää ollu huumoria jäljellä ollenkaan. Olisi hienoa jos kuljettajilla ja nettisivuilla olisi sama linjaus. Kerroin hänelle lukeneeni että kyllä voi. Johon hän vastasi ”no sitten ainakin keski-ovesta.” Lähdin sinne huikaten avaatko keski-ovet. Ovet eivät auennut. Painoimme inva-nappia. Ei auennut vieläkään. Kävin uudelleen huikkaamassa kuskille, mutta hetken viiveen jälkeen hän avasi. Asetimme pyörät bussiin ja kiersimme etuovesta maksamaan. Minä maksoin fölikortilla ja ystäväni pankkikortilla. Ihmettelimme kun kuski ei sanonut mitään pyörämaksusta. Jatkoimme matkaa. Hetken päästä kuski huutaa edestä että tarvitsee tulla maksamaan. Menen eteen maksamaan ja hämmästyksekseni kuski yrittää veloittaa matkaa sekä pyörää jolloin kerron jo maksaneeni matkani. Hän ei meinaa uskoa vaan monta kertaa joudun selittämään asian. Lopulta kuski uskoi laittoi pyörämaksuksi 12€ (2xpyörä). Tämän päivän matkustuksen ja kokemuksen jälkeen täytynee todeta että teidän palvelunne ovat erittäin epäselviä ja niistä jää ihmiselle pelkästään kalliita maksuja ja pahoja mieliä. Te voisittekin Fölillä miettiä mitä pitäisi tehdä paremmin, jotta asiat sujuisivat ja kaikilla olisinyhteläinen tieto kuljetusohjeista.
Ps. Toivon saavani palautteelle vastauksen.
Katsoin föli karttapalvelusta miten pääsen Turusta-Lillmälöön. Föli näytti, että 131 pysäkiltä linjalla 902. Pysäkille mentäessä ei lukenut edes linjan menevän siitä. Myöskin hämmennykseksi kuski kertoi ettei matkaa voi maksaa fölisovelluksen lipulla jonka olimme jo ostanut. Saimme kuitenkin pyörät kyytiin ja maksoimme uuden matkan kuskille. Olisi ollut todella hyvä, että ulkopaikkakuntalaiselle olisi jossakin mainittu ettei bussi ole fölin alaisuudessa ettei olisi tarvinnut turhaan ostaa kertalippua. Kolme euroa voi kuulostaa pieneltä summalta mutta opiskelijalle se on paljon turhasta kun sen lisäksi yli 13€ maksaa bussimatkasta josta oli varautunut maksamaan 9€.
Samana päivänä 20.8.22 olin nousemassa klo. 17.09 fölin lini-autoon 1307, linja 6 pyörän kanssa, Sekä ystäväni ja hänen pyörän. Lini-autossa oli kahdet vaunut mutta saimme vaunupaikalle nätisti sivuun parkkeerattua pyörämme kunnes kuljettaja kertoi ettei lini-autoon voi tulla pyörän kanssa. Kerroin että luimme Fölin nettisivusta juuri tänä aamuna, että voimme kuljettaa polkupyöriä, jos maksamme pyörästä maksun. Kuljettaja kertoi että se on muuttunut. Heristi sormea ja näytti pois. Olen erittäin pöyristynyt kuskin käytöksestä ja saamastani palvelusta. Olimme ystävämme kanssa polkeneet juuri 100km ja väsyneinä helteestä olisimme kaivanneet lini-autokuljetusta Turun keskustaan. Jäimme odottamaan seuraavaa linja-autoa, joka oli 1302 linja numero 7. Ajattelimme että menemme etuovesta, jotta voimme paremmin keskustella kuskin kanssa. Hän ensimmäisenä ilmoitti, että linja-autoon ei pääse pyörän kanssa. Tässä vaiheessa ei enää ollu huumoria jäljellä ollenkaan. Olisi hienoa jos kuljettajilla ja nettisivuilla olisi sama linjaus. Kerroin hänelle lukeneeni että kyllä voi. Johon hän vastasi ”no sitten ainakin keski-ovesta.” Lähdin sinne huikaten avaatko keski-ovet. Ovet eivät auennut. Painoimme inva-nappia. Ei auennut vieläkään. Kävin uudelleen huikkaamassa kuskille, mutta hetken viiveen jälkeen hän avasi. Asetimme pyörät bussiin ja kiersimme etuovesta maksamaan. Minä maksoin fölikortilla ja ystäväni pankkikortilla. Ihmettelimme kun kuski ei sanonut mitään pyörämaksusta. Jatkoimme matkaa. Hetken päästä kuski huutaa edestä että tarvitsee tulla maksamaan. Menen eteen maksamaan ja hämmästyksekseni kuski yrittää veloittaa matkaa sekä pyörää jolloin kerron jo maksaneeni matkani. Hän ei meinaa uskoa vaan monta kertaa joudun selittämään asian. Lopulta kuski uskoi laittoi pyörämaksuksi 12€ (2xpyörä). Tämän päivän matkustuksen ja kokemuksen jälkeen täytynee todeta että teidän palvelunne ovat erittäin epäselviä ja niistä jää ihmiselle pelkästään kalliita maksuja ja pahoja mieliä. Te voisittekin Fölillä miettiä mitä pitäisi tehdä paremmin, jotta asiat sujuisivat ja kaikilla olisinyhteläinen tieto kuljetusohjeista.
Ps. Toivon saavani palautteelle vastauksen.
Lisätiedot
Käsittely
Tila:
Käsitelty
Hei
Kiitos antamastanne palautteesta.
Palautteenne on käsitelty vuoroja ajaneiden kuljettajien kanssa hänen esimiehensä toimesta, jotta vastaavat tilanteet ei toistu heidän kohdallaan.
Ystävällisin terveisin
Nobina Oy
Kiitos antamastanne palautteesta.
Palautteenne on käsitelty vuoroja ajaneiden kuljettajien kanssa hänen esimiehensä toimesta, jotta vastaavat tilanteet ei toistu heidän kohdallaan.
Ystävällisin terveisin
Nobina Oy
Hei,
kiitos palautteestanne. Pahoittelemme sitä, ettei bussimatkanne sujunut mukavissa merkeissä!
Pahoittelumme myös siitä, jos emme ole onnistuneet tarkemmin viestinnässä sen osalta mitkä ovat Föli-alueita. Föli-kuntia ovat Turku, Raisio, Kaarina, Rusko, Naantali ja Lieto. Fölin liput kelpaavat joillain alueen ulkopuolelle jatkavilla linjoilla, mutta vain jos kuljet Föli-kuntien alueella ja tässä tapauksessa Lillmälö ei valitettavasti kuulu Föli-kunnan alueeseen.
Polkupyörät kuljetetaan kuljettajan harkinnan mukaisesti. Polkupyörästä perittävä rahtimaksu on bussissa 6 €/pyörä. Rahtimaksun voi maksaa bussissa käteisellä tai lähimaksulla. Pahoittelemme sekä kuljettajan käytöstä että myös sitä, etteivät kuljettajat osanneet neuvoa asiassa paremmin teitä. Ensimmäisessä linjassa oli kertomanne mukaan kahdet vaunut, joten pyörien kanssa matka olisi ollut vaarallinen ja ahdas. Mikään ei kuitenkaan oikeuta töykeään käytökseen ja kuljettajan olisi pitänyt asia selittää teille ystävällisesti.
Välitämme palautteenne vielä eteenpäin liikennöitsijän käsittelyyn kummankin kuljettajan osalta.
Toivottavasti jatkossa bussimatkanne sujuvat mukavammin!
Ystävällisin terveisin,
Turun seudun joukkoliikenne Föli
kiitos palautteestanne. Pahoittelemme sitä, ettei bussimatkanne sujunut mukavissa merkeissä!
Pahoittelumme myös siitä, jos emme ole onnistuneet tarkemmin viestinnässä sen osalta mitkä ovat Föli-alueita. Föli-kuntia ovat Turku, Raisio, Kaarina, Rusko, Naantali ja Lieto. Fölin liput kelpaavat joillain alueen ulkopuolelle jatkavilla linjoilla, mutta vain jos kuljet Föli-kuntien alueella ja tässä tapauksessa Lillmälö ei valitettavasti kuulu Föli-kunnan alueeseen.
Polkupyörät kuljetetaan kuljettajan harkinnan mukaisesti. Polkupyörästä perittävä rahtimaksu on bussissa 6 €/pyörä. Rahtimaksun voi maksaa bussissa käteisellä tai lähimaksulla. Pahoittelemme sekä kuljettajan käytöstä että myös sitä, etteivät kuljettajat osanneet neuvoa asiassa paremmin teitä. Ensimmäisessä linjassa oli kertomanne mukaan kahdet vaunut, joten pyörien kanssa matka olisi ollut vaarallinen ja ahdas. Mikään ei kuitenkaan oikeuta töykeään käytökseen ja kuljettajan olisi pitänyt asia selittää teille ystävällisesti.
Välitämme palautteenne vielä eteenpäin liikennöitsijän käsittelyyn kummankin kuljettajan osalta.
Toivottavasti jatkossa bussimatkanne sujuvat mukavammin!
Ystävällisin terveisin,
Turun seudun joukkoliikenne Föli