Ajankohtaista
Palautepalvelussa huoltokatko 8.5. (23.4.2025 10:00)
Palautepalvelussa huoltokatko 8.5. klo 8-12. Palvelu on poissa käytössä huollon ajan. Pahoittelemme katkosta aiheutuvaa haittaa.
Palaute: Kadut ja liikenne - Ajoradat
Tunniste:
428208
Luontipäivä: 9.11.2024
Luontipäivä: 9.11.2024
Moikka,
asustellaan tässä Kakolassa ja ollaan monesti mietitty että miten alueen autojen ja jalankulkijoiden yhteiseloa voisi parantaa. Vaikka vanhan vankilarakennuksen editse menevä Michailowinkatu onkin kävelykatu, niin autoilijat eivät ko alueen ns rajoitusta juuri noudata, vaan alueella ajellaan todella lujaa.
Kysyisin että nyt kun uusi parkkihalli on rakennettu hotellin viereen, niin miksi halliin ajoa ei ole rajoitettu vain hotellin puolelta, vaan sisään pääsee myös ns mäen päältä, jolloin erityisesti vanhan vankilarakennuksen ja funinkulaarin edustalle muodostuu suhteellisen paljon autoliikennettä ko hallissa vierailijoista? Myös länsisellin ja päärakennuksen välissä autoliikenne on todella kovaa ja saa pelätä varsinkin lasten kanssa liikkuessa, ettei pienet jää auton alle.
Toinen kysymys liittyy tuohon linnarinteen taakse olevaan monttuun rakenteilla olevan ns kolmannen talon pysäköintiin. Ilmeisesti kulku pysäköintihalliin on tarkoitus ajattaa michailowinkadulta serpentiinitietä pitkin tuolle talolle. Tämä tulee jälleen aiheuttamaan lisää autoliikennettä mäen päälle. Eikö ko talolle liikkennettä voisi ajaa samaa kautta mistä ensimmäiselle kahdella talolle tulee liikenne ja jota varten on tiekin toissavuonna rakennettu? Nyt suunniteltu ajoväylä aiheuttaa lisää kohtuutonta liikennettä mäen päälle.
asustellaan tässä Kakolassa ja ollaan monesti mietitty että miten alueen autojen ja jalankulkijoiden yhteiseloa voisi parantaa. Vaikka vanhan vankilarakennuksen editse menevä Michailowinkatu onkin kävelykatu, niin autoilijat eivät ko alueen ns rajoitusta juuri noudata, vaan alueella ajellaan todella lujaa.
Kysyisin että nyt kun uusi parkkihalli on rakennettu hotellin viereen, niin miksi halliin ajoa ei ole rajoitettu vain hotellin puolelta, vaan sisään pääsee myös ns mäen päältä, jolloin erityisesti vanhan vankilarakennuksen ja funinkulaarin edustalle muodostuu suhteellisen paljon autoliikennettä ko hallissa vierailijoista? Myös länsisellin ja päärakennuksen välissä autoliikenne on todella kovaa ja saa pelätä varsinkin lasten kanssa liikkuessa, ettei pienet jää auton alle.
Toinen kysymys liittyy tuohon linnarinteen taakse olevaan monttuun rakenteilla olevan ns kolmannen talon pysäköintiin. Ilmeisesti kulku pysäköintihalliin on tarkoitus ajattaa michailowinkadulta serpentiinitietä pitkin tuolle talolle. Tämä tulee jälleen aiheuttamaan lisää autoliikennettä mäen päälle. Eikö ko talolle liikkennettä voisi ajaa samaa kautta mistä ensimmäiselle kahdella talolle tulee liikenne ja jota varten on tiekin toissavuonna rakennettu? Nyt suunniteltu ajoväylä aiheuttaa lisää kohtuutonta liikennettä mäen päälle.
Käsittely
Tila:
Käsitelty
Kiitos palautteestanne ja pahoittelut vastauksen viiveestä.
Graniittilinnankatu on pihakatua, jolla nopeusrajoitus on 20 km/h, pysäköinti sallittu ainoastaan merkityillä paikoilla sekä liikkumisen tulee tapahtua jalankulkijoiden ehdoilla. Laitamme kyseiselle alueelle ensi vuoden puolella nopeusnäyttötaulut, jonka perusteella ajonopeuksia voidaan arvioida.
Lohrmanninkadun ja Kakolankadun väliin sijoittuvan pysäköintilaitoksen eri kerroksiin on erilliset ajot. Ylimmän kerroksen ainoa sisään- ja uloskäynti on Graniittilinnankadun kautta. Tämä ratkaisu on hyväksytty rakennuslupavaiheessa. Kaksi muuta kerrosta purkavat Kakolankadun puolelle.
Rakenteilla olevan asuinkerrostalon pysäköintitilat on yhdistetty kahden naapuritalon kanssa. Yhteinen sisäänajo on nykyisestä rampista Tiililinnankadulta. Pelastusajoneuvojen ajo on ainoastaan sallittu Chiewitzin serpentiinin kautta.
Ystävällisin terveisin,
Turun kaupunki
Liikennesuunnittelu
Graniittilinnankatu on pihakatua, jolla nopeusrajoitus on 20 km/h, pysäköinti sallittu ainoastaan merkityillä paikoilla sekä liikkumisen tulee tapahtua jalankulkijoiden ehdoilla. Laitamme kyseiselle alueelle ensi vuoden puolella nopeusnäyttötaulut, jonka perusteella ajonopeuksia voidaan arvioida.
Lohrmanninkadun ja Kakolankadun väliin sijoittuvan pysäköintilaitoksen eri kerroksiin on erilliset ajot. Ylimmän kerroksen ainoa sisään- ja uloskäynti on Graniittilinnankadun kautta. Tämä ratkaisu on hyväksytty rakennuslupavaiheessa. Kaksi muuta kerrosta purkavat Kakolankadun puolelle.
Rakenteilla olevan asuinkerrostalon pysäköintitilat on yhdistetty kahden naapuritalon kanssa. Yhteinen sisäänajo on nykyisestä rampista Tiililinnankadulta. Pelastusajoneuvojen ajo on ainoastaan sallittu Chiewitzin serpentiinin kautta.
Ystävällisin terveisin,
Turun kaupunki
Liikennesuunnittelu