Aktuellt
Kesäloma (16.6.2025 08:00)
Palautteiden vastauksissa voi esiintyä viivettä henkilöstön kesälomien aikana 23.6.-1.8.
Feedback: Kollektivtrafiken Föli - Tidtabeller och rutter
ID:
278549
Skapats: 19.1.2020
Skapats: 19.1.2020
Hei. Jokin aika takaperin Fölin linja 7 aiottiin uudistaa ja ymmärtääkseni "Koriston lenkki" poistaa kokonaan liian paljon aikaa vievänä. Matkustan linjalla lähes päivittäin ja tuo lenkki ei todellakaan ole mikään ongelma.
Matkustin nyt oikein ajatuksen kanssa tuon linjan Kaarinasta Turkuun ja takaisin ja ihmettelen nyt pysäkkien välimatkoja! Muutama pysäkki on aivan peräkkäin, 20m taitaa olla paras.
Teillä tietysti (toivon...) on dataa pysäkkien käyttäjämääristä, mutta näin työmatkalaisena maallikkona esitän omat havaintoni tässä. Joku tietysti aina nousee joka pysäkiltä, mutta onko kohtuullista hidastaa matkaa yksittäisten ihmisten takia? Suurin osa käyttää muutamaa tiettyä pysäkkiä.
Kaarina - Turun keskusta:
Luhtikatu 6030 ja Rälssikatu 6028, jälkimmäinen turhahko.
Konttikatu 6024 ja Koristo 6022, molemmilla paljon käyttöä mutta varsin lähellä toisiaan.
Marsukatu 6010 mielestäni kokonaan turha pysäkki, lähellä on taloja mutta niiltä lyhyempi matka edelliselle pysäkille!
Rauvolantie 6006 ja Kairiskulma 6004 käytännössä samassa risteyksessä.
Tähkäpuisto 796 mielestäni kokonaan turha. Ei tuosta mennä kuin hautausmaalle, jonne pääsee edelliseltä ja seuraavaltakin pysäkiltä.
Turun keskusta - Kaarina
Jäähalli 500 kokonaan turha, edellinen pysäkki ei kaukana.
Tähkäpuisto 784 turha, sama juttu kuin 796.
Kärkikatu 6001 ja Hartwall 6003 tämä jo naurattaa, 30m väli!!
Kariskulma 6005 ja Rauvolantie 6007 ehkä naurettavin pysäkinväli myöskin! Saman risteyksen eri puolilla, 20m väliä! Käsittämätöntä
Tuosta kun otatte muutamat "tuplapysäkit" pois ja Turku-Kaarina väliltä nuo Kairiskulman naurettavat 20m välein olevat varsinkin niin johan matkanteko nopeutuu!
Työmatkalaisena myös hiukan risoo hitaasti toimivien eläkeläisten kulkeminen Kupittaan Citymarkettiin työmatkabussia (jolla ehtii klo 8 keskustaan) käyttäen, mutta tälle ei tietenkään mitään voi... ?
Matkustin nyt oikein ajatuksen kanssa tuon linjan Kaarinasta Turkuun ja takaisin ja ihmettelen nyt pysäkkien välimatkoja! Muutama pysäkki on aivan peräkkäin, 20m taitaa olla paras.
Teillä tietysti (toivon...) on dataa pysäkkien käyttäjämääristä, mutta näin työmatkalaisena maallikkona esitän omat havaintoni tässä. Joku tietysti aina nousee joka pysäkiltä, mutta onko kohtuullista hidastaa matkaa yksittäisten ihmisten takia? Suurin osa käyttää muutamaa tiettyä pysäkkiä.
Kaarina - Turun keskusta:
Luhtikatu 6030 ja Rälssikatu 6028, jälkimmäinen turhahko.
Konttikatu 6024 ja Koristo 6022, molemmilla paljon käyttöä mutta varsin lähellä toisiaan.
Marsukatu 6010 mielestäni kokonaan turha pysäkki, lähellä on taloja mutta niiltä lyhyempi matka edelliselle pysäkille!
Rauvolantie 6006 ja Kairiskulma 6004 käytännössä samassa risteyksessä.
Tähkäpuisto 796 mielestäni kokonaan turha. Ei tuosta mennä kuin hautausmaalle, jonne pääsee edelliseltä ja seuraavaltakin pysäkiltä.
Turun keskusta - Kaarina
Jäähalli 500 kokonaan turha, edellinen pysäkki ei kaukana.
Tähkäpuisto 784 turha, sama juttu kuin 796.
Kärkikatu 6001 ja Hartwall 6003 tämä jo naurattaa, 30m väli!!
Kariskulma 6005 ja Rauvolantie 6007 ehkä naurettavin pysäkinväli myöskin! Saman risteyksen eri puolilla, 20m väliä! Käsittämätöntä
Tuosta kun otatte muutamat "tuplapysäkit" pois ja Turku-Kaarina väliltä nuo Kairiskulman naurettavat 20m välein olevat varsinkin niin johan matkanteko nopeutuu!
Työmatkalaisena myös hiukan risoo hitaasti toimivien eläkeläisten kulkeminen Kupittaan Citymarkettiin työmatkabussia (jolla ehtii klo 8 keskustaan) käyttäen, mutta tälle ei tietenkään mitään voi... ?
Behandling
Status:
Behandlat
Hei,
kiitos yksityiskohtaisesta palautteestanne ja pahoittelut vastauksen viipymisestä. Kyseisten pysäkkien matkustajien nousumääriä on selvitetty ja mahdollisista poistoista keskustellaan mm. Kaarinan kaupungin logistiikkapäällikön kanssa. Pysäkkien poisto ei kuitenkaan ole aina niin yksinkertaista kuin miltä se saattaa ensin vaikuttaa. Esimerkiksi monien pysäkkien kohdalla on sellainen tilanne, että kaksi pysäkkiä ovat lähellä toisiaan, mutta mikäli toinen niistä otettaisiin pois, kasvaisi tilalle jäävä pysäkkiväli seuraavaan pysäkkiin nähden suureksi.
Ystävällisin terveisin,
Turun seudun joukkoliikenne Föli
kiitos yksityiskohtaisesta palautteestanne ja pahoittelut vastauksen viipymisestä. Kyseisten pysäkkien matkustajien nousumääriä on selvitetty ja mahdollisista poistoista keskustellaan mm. Kaarinan kaupungin logistiikkapäällikön kanssa. Pysäkkien poisto ei kuitenkaan ole aina niin yksinkertaista kuin miltä se saattaa ensin vaikuttaa. Esimerkiksi monien pysäkkien kohdalla on sellainen tilanne, että kaksi pysäkkiä ovat lähellä toisiaan, mutta mikäli toinen niistä otettaisiin pois, kasvaisi tilalle jäävä pysäkkiväli seuraavaan pysäkkiin nähden suureksi.
Ystävällisin terveisin,
Turun seudun joukkoliikenne Föli