Aktuellt
Palautepalvelussa huoltokatko 8.5. (23.4.2025 10:00)
Palautepalvelussa huoltokatko 8.5. klo 8-12. Palvelu on poissa käytössä huollon ajan. Pahoittelemme katkosta aiheutuvaa haittaa.
Feedback: Gator och trafik - Renhållning
ID:
347018
Skapats: 16.2.2022
Skapats: 16.2.2022
Vasaramäessä kulkee bussit välillä Hautausmaantie-Lehmustie-Turjantie-Rakuunatie-Hautausmaantie --> Olkoon tämä "reitti 1".
Toinen reitti kulkee alkumatkan samaa reittiä mutta jatkaa Lehmustietä suoraan ja kääntyy Kirsikkatielle --> Olkoon tämä palvelulinja.
Sitten kysymyksiin, saisimmeko tietoomme paljonko käyttäjiä on palvelulinjalla ja miksi palvelulinjalla käytetään niin suurta bussia kun pienempikin riittäisi siihen tarkoitukseen?
Entä miksi pätkä Lehmustietä (väli Turjantie-Kirsikkatie) ja Kirsikkatietä ei ole nostettu kunnossapitoluokasta III ylempään tasoon, koska se on linja-auton reitti?
Kysymys koskien Hippoksentietä, koska "reitillä 1" kulkee bussi, niin miksi mitään linjaa ei kulje Hippoksentietä pitkin? Hippoksentien varella on myös useita kerrostaloja, aivan kuten "Reitin 1" varrellakin.
Nyt sitten asiallinen vastaus ja joka kohtaan, kiitos.
Toinen reitti kulkee alkumatkan samaa reittiä mutta jatkaa Lehmustietä suoraan ja kääntyy Kirsikkatielle --> Olkoon tämä palvelulinja.
Sitten kysymyksiin, saisimmeko tietoomme paljonko käyttäjiä on palvelulinjalla ja miksi palvelulinjalla käytetään niin suurta bussia kun pienempikin riittäisi siihen tarkoitukseen?
Entä miksi pätkä Lehmustietä (väli Turjantie-Kirsikkatie) ja Kirsikkatietä ei ole nostettu kunnossapitoluokasta III ylempään tasoon, koska se on linja-auton reitti?
Kysymys koskien Hippoksentietä, koska "reitillä 1" kulkee bussi, niin miksi mitään linjaa ei kulje Hippoksentietä pitkin? Hippoksentien varella on myös useita kerrostaloja, aivan kuten "Reitin 1" varrellakin.
Nyt sitten asiallinen vastaus ja joka kohtaan, kiitos.
Behandling
Status:
Behandlat
Kiitos palautteesta!
Palvelulinjan reittejä ei ole toistaiseksi katsottu tarpeelliseksi nostaa hoitoluokituksessa.
Otamme asian tarkasteluun.
Yst.terv.liikennesuunnittelu
Palvelulinjan reittejä ei ole toistaiseksi katsottu tarpeelliseksi nostaa hoitoluokituksessa.
Otamme asian tarkasteluun.
Yst.terv.liikennesuunnittelu
Hei,
kiitos palautteestanne! Matkustajamäärät ovat laskeneet pandemiatilanteen myötä merkittävästi. Vuonna 2019 linjalla P1 oli yhteensä noin 57 000 matkustajaa, kun taas viime vuoden luku oli noin 31 000. Keskimäärin yhdellä vuorolla on ollut silloin 10 matkustajaa, kun vuonna 2019 vastaava luku oli vielä 14. Vaihteluväliä on näissä toki paljon: aamupäivän ja keskipäivän vuorot ovat suositumpia (keskiarvo lähempänä 20 matkustajaa vuorolla) kuin aamun ensimmäiset ja iltapäivän viimeiset vuorot. Muut palvelulinjat ovat olleet suositumpia.
Liikennöintisopimuksen mukainen kalusto on kaupunkiliikenteeseen sopiva matalalattiainen 2-akselinen bussi - pienempiä autoja ei Turun sisäisessä liikenteessä ole käytössä. Palvelulinjoilla tällä hetkellä ajavissa busseissa on huomioitu esteettömyysnäkökulma: lattiat ovat matalat myös auton perällä ja käytävät ovat leveämpiä, jotta esimerkiksi rollaattoreille on enemmän tilaa. Pienempää kalustoa ei olisi tarkoituksenmukaista laittaa näille linjoille.
Hippoksentielle ei ole katsottu olevan tarpeen ajaa linjan P1 lisäksi muuta liikennettä, koska Lemminkäisenkadun ja Uudenmaankadun liikenne on kattavaa ja se kulkee riittävän läheltä. Hautausmaantien puolella on hieman enemmän asutusta, ja Hippoksentien kerrostalot sijaitsevat lähellä Lemminkäisenkatua. Katujen kunnossapitoluokituksen osalta palautteenne välitetään eteenpäin teiden puhtaanapidosta vastaavaan yksikköön.
Ystävällisin terveisin,
Turun seudun joukkoliikenne Föli
kiitos palautteestanne! Matkustajamäärät ovat laskeneet pandemiatilanteen myötä merkittävästi. Vuonna 2019 linjalla P1 oli yhteensä noin 57 000 matkustajaa, kun taas viime vuoden luku oli noin 31 000. Keskimäärin yhdellä vuorolla on ollut silloin 10 matkustajaa, kun vuonna 2019 vastaava luku oli vielä 14. Vaihteluväliä on näissä toki paljon: aamupäivän ja keskipäivän vuorot ovat suositumpia (keskiarvo lähempänä 20 matkustajaa vuorolla) kuin aamun ensimmäiset ja iltapäivän viimeiset vuorot. Muut palvelulinjat ovat olleet suositumpia.
Liikennöintisopimuksen mukainen kalusto on kaupunkiliikenteeseen sopiva matalalattiainen 2-akselinen bussi - pienempiä autoja ei Turun sisäisessä liikenteessä ole käytössä. Palvelulinjoilla tällä hetkellä ajavissa busseissa on huomioitu esteettömyysnäkökulma: lattiat ovat matalat myös auton perällä ja käytävät ovat leveämpiä, jotta esimerkiksi rollaattoreille on enemmän tilaa. Pienempää kalustoa ei olisi tarkoituksenmukaista laittaa näille linjoille.
Hippoksentielle ei ole katsottu olevan tarpeen ajaa linjan P1 lisäksi muuta liikennettä, koska Lemminkäisenkadun ja Uudenmaankadun liikenne on kattavaa ja se kulkee riittävän läheltä. Hautausmaantien puolella on hieman enemmän asutusta, ja Hippoksentien kerrostalot sijaitsevat lähellä Lemminkäisenkatua. Katujen kunnossapitoluokituksen osalta palautteenne välitetään eteenpäin teiden puhtaanapidosta vastaavaan yksikköön.
Ystävällisin terveisin,
Turun seudun joukkoliikenne Föli