Aktuellt
Palautepalvelussa huoltokatko 8.5. (23.4.2025 10:00)
Palautepalvelussa huoltokatko 8.5. klo 8-12. Palvelu on poissa käytössä huollon ajan. Pahoittelemme katkosta aiheutuvaa haittaa.
Feedback: Kollektivtrafiken Föli - Biljetter och produkter
ID:
363301
Skapats: 16.8.2022
Skapats: 16.8.2022
Vaihto-oppilaamme on kerättävä kuitit talteen kaikista Fölin bussimatkoista. Bussissa ennen maksua kysyttiin kuskilta saako kortilla maksaessa kuitin. Kun maksu oli suoritettu, kuljettaja oli kertonut ettei pystykään antamaan kuittia ja lopulta ohjeistanut maksamaan matkan kahdesti, jotta pystyi antamaan kuitin. Nyt siis kuski veloitti yhdestä matkasta kaksinkertaisen hinnan ja antoi kuitin yhdestä matkasta. 1) Miten hyvitätte tämän kaksinkertaisen laskutuksen?
2) onko tuollaisen ohjeen antamisessa alaikäiselle nuorelle mitään laitaa?
3) onko todella niin, ettei fölikortilla maksetusta matkasta saa kuittia tulostettua kun maksu on suoritettu?
2) onko tuollaisen ohjeen antamisessa alaikäiselle nuorelle mitään laitaa?
3) onko todella niin, ettei fölikortilla maksetusta matkasta saa kuittia tulostettua kun maksu on suoritettu?
Behandling
Status:
Behandlat
Hei,
kiitos palautteestanne. Pahoittelemme, että vaihto-oppilaanne on saanut sekavaa tietoa asiasta ja hän joutui maksamaan lippunsa kahteen kertaan.
Lähimaksulla maksettaessa lippua/kuittia ei tulostu, vaan maksamiseen käytetty kortti toimii esim. vaihto- tai tarkastustilanteessa lippuna. Jos vaihtaa bussia 2 tunnin vaihtoajan sisällä, tulee näyttää samaa pankkikorttia laitteelle uudelleen, eikä laite veloita uutta maksua. Voit lukea lähimaksusta lisää täällä: https://www.foli.fi/fi/liput/lähimaksu. Jos tarvitsette matkasta kuitin esim. kirjanpitoa varten tai haluatte tarkastella veloitettuja maksuja, voitte tehdä sen täällä: https://nettilataus.turku.fi/nettilataus/emv.jsf. Paperisen lipunkin saaminen on tosiaan mahdollista, mutta se pitää pyytää kuljettajalta erikseen ennen maksamista. Jälkikäteen paperilippua ei ole mahdollista saada.
Kun nuorenne on joutunut maksamaan lipun kahdesti, pyytäisimme teitä olemaan yhteydessä Fölin asiakaspalveluun, josta veloitus voidaan tutkia ja hyvittää. Asiakasneuvoja tarvitsee asian selvittämistä käytetyn maksukortin kuusi ensimmäistä ja neljä viimeistä numeroa. Hänelle tulisi myös kertoa matkustusajat ja linjan numero. Asiakaspalvelun tavoittaa täältä: https://www.foli.fi/fi/asiakaspalvelu
Ystävällisin terveisin,
Turun seudun joukkoliikenne Föli
kiitos palautteestanne. Pahoittelemme, että vaihto-oppilaanne on saanut sekavaa tietoa asiasta ja hän joutui maksamaan lippunsa kahteen kertaan.
Lähimaksulla maksettaessa lippua/kuittia ei tulostu, vaan maksamiseen käytetty kortti toimii esim. vaihto- tai tarkastustilanteessa lippuna. Jos vaihtaa bussia 2 tunnin vaihtoajan sisällä, tulee näyttää samaa pankkikorttia laitteelle uudelleen, eikä laite veloita uutta maksua. Voit lukea lähimaksusta lisää täällä: https://www.foli.fi/fi/liput/lähimaksu. Jos tarvitsette matkasta kuitin esim. kirjanpitoa varten tai haluatte tarkastella veloitettuja maksuja, voitte tehdä sen täällä: https://nettilataus.turku.fi/nettilataus/emv.jsf. Paperisen lipunkin saaminen on tosiaan mahdollista, mutta se pitää pyytää kuljettajalta erikseen ennen maksamista. Jälkikäteen paperilippua ei ole mahdollista saada.
Kun nuorenne on joutunut maksamaan lipun kahdesti, pyytäisimme teitä olemaan yhteydessä Fölin asiakaspalveluun, josta veloitus voidaan tutkia ja hyvittää. Asiakasneuvoja tarvitsee asian selvittämistä käytetyn maksukortin kuusi ensimmäistä ja neljä viimeistä numeroa. Hänelle tulisi myös kertoa matkustusajat ja linjan numero. Asiakaspalvelun tavoittaa täältä: https://www.foli.fi/fi/asiakaspalvelu
Ystävällisin terveisin,
Turun seudun joukkoliikenne Föli