Feedback: General Feedback
ID:
276008
Creation time: 8.12.2019
Creation time: 8.12.2019
Hei!
Asun Espoossa, käyn usein Turussa hoitamassa 90-v. äitini asioita. Hän pärjää suht hyvin ja tekee omatoimisesti asioita - mihin esim. hyvinvointiala Turussa kannustaakin, mikä on hyvä.
Kotisairaanhoidon laskutkin (alihankittuna Sarastia Oy:n kautta) hän on pystynyt hoitamaan viemällä pankkiin/postilaatikkoon maksupalveluun.
Nyt olette kuitenkin jonkun aikaa - ehkä noin vuoden - lähettäneet sellaisia paperilaskuja, joissa ei alhaalla ole enää tilisiirtolomaketta, jonka äitini voisi vain allekirjoittaa ja leikata irti. Laskun kaikki tiedot pitkine numeroineen pitää kopioida käsin pankista saatavalle tyhjälle lomakkeelle.
Arvelisin, että valmiin tilisiirtolomakkeen poistaminen liittyy siihen, että haluatte kannustaa ihmisiä siirtymään e-laskuun. Se ei ole tässä tapauksessa mahdollista, ja tällainen "kannustaminen" on melkein vanhan ihmisen kiusaamista. Toivon että tilisiirtolomake palautetaan laskuun mahdollisimman pian, tilaa siinä kyllä on.
Asun Espoossa, käyn usein Turussa hoitamassa 90-v. äitini asioita. Hän pärjää suht hyvin ja tekee omatoimisesti asioita - mihin esim. hyvinvointiala Turussa kannustaakin, mikä on hyvä.
Kotisairaanhoidon laskutkin (alihankittuna Sarastia Oy:n kautta) hän on pystynyt hoitamaan viemällä pankkiin/postilaatikkoon maksupalveluun.
Nyt olette kuitenkin jonkun aikaa - ehkä noin vuoden - lähettäneet sellaisia paperilaskuja, joissa ei alhaalla ole enää tilisiirtolomaketta, jonka äitini voisi vain allekirjoittaa ja leikata irti. Laskun kaikki tiedot pitkine numeroineen pitää kopioida käsin pankista saatavalle tyhjälle lomakkeelle.
Arvelisin, että valmiin tilisiirtolomakkeen poistaminen liittyy siihen, että haluatte kannustaa ihmisiä siirtymään e-laskuun. Se ei ole tässä tapauksessa mahdollista, ja tällainen "kannustaminen" on melkein vanhan ihmisen kiusaamista. Toivon että tilisiirtolomake palautetaan laskuun mahdollisimman pian, tilaa siinä kyllä on.
Processing
Status:
Processed
Turun kaupungin lähettämien laskujen ulkoasu on muuttunut marraskuussa 2017 operaattorimuutoksen vuoksi. Suurimpana muutoksena lienee ollut viestissänne mainittu tilisiirto-osan poistuminen. Tämä muutos onkin juuri maksupalvelua käytettäessä erittäin haasteellinen, koska lasku tai erikseen täytetty tilisiirtolomake on toimitettava omaan pankkiin.
Suosittelemme tekemään Turun kaupungin laskusta suoramaksusopimuksen omassa pankissa. Suoramaksusopimuksella maksu veloitetaan ennakkoon ilmoitettuna eräpäivänä pankkitililtä automaattisesti. Suoramaksusopimusta tehtäessä kannattaa ottaa edellinen lasku mukaan, jotta sopimukselle saadaan oikeat yksilöintitiedot. Omasta pankistaan voi tiedustella, onko heillä käytössä esim. lomakepohjaa suoramaksusopimuksen tekemiseksi.
Kiitämme palautteesta ja otamme sen mahdollisuuksien mukaan huomioon myyntilaskuprosessimme kehittämisessä.
Suosittelemme tekemään Turun kaupungin laskusta suoramaksusopimuksen omassa pankissa. Suoramaksusopimuksella maksu veloitetaan ennakkoon ilmoitettuna eräpäivänä pankkitililtä automaattisesti. Suoramaksusopimusta tehtäessä kannattaa ottaa edellinen lasku mukaan, jotta sopimukselle saadaan oikeat yksilöintitiedot. Omasta pankistaan voi tiedustella, onko heillä käytössä esim. lomakepohjaa suoramaksusopimuksen tekemiseksi.
Kiitämme palautteesta ja otamme sen mahdollisuuksien mukaan huomioon myyntilaskuprosessimme kehittämisessä.