Current issues
Palautepalvelussa huoltokatko 8.5. (23.4.2025 10:00)
Palautepalvelussa huoltokatko 8.5. klo 8-12. Palvelu on poissa käytössä huollon ajan. Pahoittelemme katkosta aiheutuvaa haittaa.
Feedback: FÖLI public transport - Schedules and routes
ID:
30163
Creation time: 9.4.2015
Creation time: 9.4.2015
Brahe –matkainfon pysäkkikohtaiset aikataulut on nimetty ehkä epäinformatiivisimmalla mahdollisella tavalla siten, että linjan kulkusuuntaa on mahdotonta päätellä mistään. Ilmeisesti jokaisen aikataulun otsikkona on määränpäät samassa järjestyksessä kulkusuunnasta riippumatta. Jos esimerkiksi haen linjan 18 Parrantien keskustaan menevän pysäkin aikataulua, löydän nimellä Parrantie luonnollisesti kaksi pysäkkiä, keskustaan johtavan ja Tampereelle päin johtavan. Pieneksi informaatio-ongelmaksi muodostuu se, että molemmat aikataulut on otsikoitu ”Runosmäki – Harittu”, eikä mistään selviä kumpi tarkoittaa kumpaa suuntaa.
Olisiko myös mahdollista muokata sivustoa siten, että pysäkit saisi aakkosjärjestyksen lisäksi myös reitin mukaiseen järjestykseen. Vinkkiä hyvin hoidettuun aikataulujen esittämistapaan kannattaa hakea vaikka HSL:n tai mieluiten Tampereen joukkoliikenteen aikataulusivuilta (ikävä näin turkulaisena sanoa).
Onko tämän informaatiojärjestelmäuudistuksen tms. tarkoitus olla joskus valmis? Brahe –matkainfo ei toiminut missään vaiheessa kunnolla ja nämä edellä mainitut puutteet muiden muassa ovat olleet turkulaisten bussinkäyttäjien riesana jo kymmenen vuotta. Kirjoitin joukkoliikennetoimistoon vuonna 2007 ja 2008 ”reaaliaikaisen taskunäytön” ongelmista, johon vastauksena tuli jotain ”kehitämme palvelua” ympäripyöreyttä. Nyt vuoteen 2015 mennessä ainoa kehitys asian tiimoilta on ollut, että koko järjestelmä on väliaikaisesti poissa käytöstä. Jossain aiemmassa palautteessa vuosia sitten kirjoitin, että kaupungin kannattaisi käyttää vähät rahansa johonkin muissa kaupungeissa toimivaksi todettuun järjestelmään, eikä halvimman mahdollisen nyrkkipajan tuottamaan kuraan. Miten on mahdollista, että Turussa nämä aikataulujärjestelmät ovat asiakkaille tarkoitettuja nettisivuja myöten työn alla vuosikausia, vaikka Tampereella ja Helsingissä järjestelmäuudistukset hoituvat asiakkaan näkökulmasta lähes huomaamatta?
Olisiko myös mahdollista muokata sivustoa siten, että pysäkit saisi aakkosjärjestyksen lisäksi myös reitin mukaiseen järjestykseen. Vinkkiä hyvin hoidettuun aikataulujen esittämistapaan kannattaa hakea vaikka HSL:n tai mieluiten Tampereen joukkoliikenteen aikataulusivuilta (ikävä näin turkulaisena sanoa).
Onko tämän informaatiojärjestelmäuudistuksen tms. tarkoitus olla joskus valmis? Brahe –matkainfo ei toiminut missään vaiheessa kunnolla ja nämä edellä mainitut puutteet muiden muassa ovat olleet turkulaisten bussinkäyttäjien riesana jo kymmenen vuotta. Kirjoitin joukkoliikennetoimistoon vuonna 2007 ja 2008 ”reaaliaikaisen taskunäytön” ongelmista, johon vastauksena tuli jotain ”kehitämme palvelua” ympäripyöreyttä. Nyt vuoteen 2015 mennessä ainoa kehitys asian tiimoilta on ollut, että koko järjestelmä on väliaikaisesti poissa käytöstä. Jossain aiemmassa palautteessa vuosia sitten kirjoitin, että kaupungin kannattaisi käyttää vähät rahansa johonkin muissa kaupungeissa toimivaksi todettuun järjestelmään, eikä halvimman mahdollisen nyrkkipajan tuottamaan kuraan. Miten on mahdollista, että Turussa nämä aikataulujärjestelmät ovat asiakkaille tarkoitettuja nettisivuja myöten työn alla vuosikausia, vaikka Tampereella ja Helsingissä järjestelmäuudistukset hoituvat asiakkaan näkökulmasta lähes huomaamatta?
Processing
Status:
Processed
Hei,
kiitos palautteestanne! Se on toimitettu eteenpäin kehitystiimille käsittelyyn.
Uuden reittioppaan kehitysversio on otettu käyttöön ja sitä parannetaan saadun palautteen perusteella. Myös bussit kartalla-palvelu on otettu käyttöön. Uudet palvelut löytyvät täältä: reittiopas.foli.fi ja reittiopas.foli.fi/bussit.
Maksu- ja informaatiojärjestelmän uudistus on käynnissä. Ainakin osa uudistuksista pyritään saamaan käyttöön tämän vuoden aikana.
Toivottavasti voimme jatkossa palvella paremmin.
Ystävällisin terveisin,
FÖLI - Turun seudun joukkoliikenne
kiitos palautteestanne! Se on toimitettu eteenpäin kehitystiimille käsittelyyn.
Uuden reittioppaan kehitysversio on otettu käyttöön ja sitä parannetaan saadun palautteen perusteella. Myös bussit kartalla-palvelu on otettu käyttöön. Uudet palvelut löytyvät täältä: reittiopas.foli.fi ja reittiopas.foli.fi/bussit.
Maksu- ja informaatiojärjestelmän uudistus on käynnissä. Ainakin osa uudistuksista pyritään saamaan käyttöön tämän vuoden aikana.
Toivottavasti voimme jatkossa palvella paremmin.
Ystävällisin terveisin,
FÖLI - Turun seudun joukkoliikenne