Go to main view
Turku Feedback Service
Log in
Help
  • Suomeksi
  • På svenska

Feedback: FÖLI public transport - Tickets and products

ID: 323264
Creation time: 9.8.2021
Hei!
Kuljetin vieraita kolmen viikonlopun ajan sekä busseissa että vesibusseissa. Huomasin että kun maksoin lippuja sekä föli- että pankkikortilla niin fölikortilta ei mennyt uutta maksua kun vaihto tapahtui 2h:n sisällä, mutta pankkikortilta meni uusi maksu vaikka veloitukset oli tehty molemmilla korteilla yhtäaikaa. Pyysin yhden kerran vesibussin henkilökuntaa katsomaan veloitusta kun olin huomannut kyseisen tapahtuneen jo parina aikaisempana viikonloppuna, olivat tietoisia asiasta ja pyysivät antamaan palautetta.
Kysynkin että onko samaisesta asiasta tullut enemmänkin palautetta ja mistä moinen voisi johtua?

Yt.
Anne-Mari Välimaa

Processing

Status: Processed
Answered: 10.8.2021
Hei,
kiitos kysymyksestänne. Lähimaksulla maksaessa on voimassa sama 2 tunnin vaihtoaika kuin Föli-kortilla maksetuissa matkoissa. Perityt maksut ja tehdyt matkat voi tarkistaa Föli-kaupan (https://nettilataus.turku.fi/nettilataus/) lähimaksuni-osiosta. Sieltä voi halutessaan myös tulostaa kuitin.

Tavallisesti lähimaksulla perittävä summa on sama kuin aikuisten kertalipussa eli 3 euroa. Mikäli katsot veloituksia saman pankkipäivän kuluessa, tilillä summa saattaa näkyä katevarauksena, joka korjaantuu seuraavana yönä oikeaksi. Tämä johtuu siitä, että järjestelmä laskee automaattisesti sinulle edullisimman lipun tekemiesi matkojen perusteella. Veloitus tapahtuu pankkitililtäsi päivän päätteeksi. Sinulta voidaan veloittaa joko kertalipun, päivälipun tai 7 päivän lipun hinta.

Kannattaa siis odottaa seuraavaan päivään, ennen kuin tarkistaa kortilta veloitetut todelliset summat, sillä summat korjautuvat oikeiksi seuraavana yönä. Mikäli tästä huolimatta havaitsette virheitä veloituksissa, pyydämme olemaan yhteydessä Fölin asiakaspalveluun, jossa voidaan kysyä tarkemmat tiedot maksukortista mahdollista selvittelyä varten. Yleisesti ottaen lähimaksuissa ei ole alkuvuoden vikatilanteiden jälkeen ollut paljon virheitä. Yleisimmät virhetilanteet liittyvät esimerkiksi siihen, että asiakkaalla on käytössään jokin mobiililompakko, joka aktivoituu silloin, kun tarkoitus on maksaa Fölin mobiilisovelluksella.

Voit lukea lähimaksusta lisää täältä:
https://www.foli.fi/fi/liput/lähimaksu
https://www.foli.fi/fi/usein-kysyttyjä-kysymyksiä-lähimaksamisesta-fölissä

Fölin asiakaspalvelu:
https://www.foli.fi/fi/asiakaspalvelu

Ystävällisin terveisin,
Turun seudun joukkoliikenne Föli
Received: 9.8.2021
Home
  • Terms of use
  • Privacy policy
  • Accessibility statement
  • © Trimble city
  • Powered by Trimble
  • Follow published feedback Follow published feedback

Cookie information

Website uses cookies. Select cookies to be used. Cookie policy