Current issues
Kesäloma (16.6.2025 08:00)
Palautteiden vastauksissa voi esiintyä viivettä henkilöstön kesälomien aikana 23.6.-1.8.
Feedback: FÖLI public transport - Tickets and products
ID:
403959
Creation time: 9.1.2024
Creation time: 9.1.2024
Olen maksanut pankkikortilla 24.12. Bussimatkan, hinta 3e on lunastettu tililtäni 27.12., mutta tililläni on vieläkin katevaraus 1e, miksi? Mikä katevaraus ja miksi se on 9.1. Vaikka maksu 3e matkan hinta on mennyt?
Processing
Status:
Processed
Hei,
kiitos palautteestanne. Katevaraus on korttiostoille, korteilla tehdyille käteis- ja automaattinostoille ja maksuille tehtävä varaus tulevaa veloitusta varten korttiin liitetyllä pankkitilillä olevasta saldosta eli tilin käyttövarasta. Kyseessä ei ole oikea tilitapahtuma eli tililtä ei poistu rahaa vielä katevarauksen yhteydessä. Lähimaksun käytön yhteydessä joiltain pankkikorteilta veloitetaan katevaraus, joka voi olla suuruudeltaan 1-20 euroa. Katevarauksen määrä sekä vapauttamisen aikataulu on pankkikohtainen. Jos teillä on lisäkysymyksiä katevarauksesta, suosittelemme teitä olemaan yhteydessä pankkiinne.
Mikäli teillä on huolta veloituksista, suosittelemme ensin tarkistamaan aiempien matkojenne veloitukset Fölikaupasta ja vertaamaan niitä veloitettuihin pankin maksuihin. Tehdyt matkat näette täältä: kauppa.foli.fi/shop/emv.jsf. Myös asiakaspalvelumme auttaa asiassa mielellään. Asikaspalvelumme tavoittaa täältä: https://www.foli.fi/fi/asiakaspalvelu
Ystävällisin terveisin,
Turun seudun joukkoliikenne Föli
kiitos palautteestanne. Katevaraus on korttiostoille, korteilla tehdyille käteis- ja automaattinostoille ja maksuille tehtävä varaus tulevaa veloitusta varten korttiin liitetyllä pankkitilillä olevasta saldosta eli tilin käyttövarasta. Kyseessä ei ole oikea tilitapahtuma eli tililtä ei poistu rahaa vielä katevarauksen yhteydessä. Lähimaksun käytön yhteydessä joiltain pankkikorteilta veloitetaan katevaraus, joka voi olla suuruudeltaan 1-20 euroa. Katevarauksen määrä sekä vapauttamisen aikataulu on pankkikohtainen. Jos teillä on lisäkysymyksiä katevarauksesta, suosittelemme teitä olemaan yhteydessä pankkiinne.
Mikäli teillä on huolta veloituksista, suosittelemme ensin tarkistamaan aiempien matkojenne veloitukset Fölikaupasta ja vertaamaan niitä veloitettuihin pankin maksuihin. Tehdyt matkat näette täältä: kauppa.foli.fi/shop/emv.jsf. Myös asiakaspalvelumme auttaa asiassa mielellään. Asikaspalvelumme tavoittaa täältä: https://www.foli.fi/fi/asiakaspalvelu
Ystävällisin terveisin,
Turun seudun joukkoliikenne Föli