Current issues
Kesäloma (16.6.2025 08:00)
Palautteiden vastauksissa voi esiintyä viivettä henkilöstön kesälomien aikana 23.6.-1.8.
Feedback: FÖLI public transport - Tickets and products
ID:
415349
Creation time: 15.5.2024
Creation time: 15.5.2024
Föli on jo useampaan kertaan ottanut mun tililtä 6€ vaikka se perus hinta on 3€. Maksan siis aina bussissa kortilla ja se fölin masiina ottaa liikaa rahaa. Saanko hyvitystä?
Processing
Status:
Processed
Hei,
kiitos yhteydenotostanne.
Yleisin syy veloituksiin on se, että järjestelmä ei ole saanut otettua aiemmin maksua vanhasta matkustuskerrasta, ja silloin järjestelmä yrittää veloittaa maksut myöhemmin tasaisin väliajoin ja seuraava kortin leimaus yleensä tekee veloituksen. Kun korttia näyttää toisen kerran laitteelle, pitäisi sen hetkisen matkan maksun mennä läpi, mikäli kortilla on katetta. Tällöin veloitus voi olla kerralla 6 € (vanha matkustus, jota ei ole saatu veloitettua sekä tämä uusin). Huomatkaa myös, että maksut eivät menee reaaliajassa, vaan päivittyvät yleensä puolen yön aikaan. Pyytäisin ensin tarkistamaan aiempien matkojenne veloitukset tililtänne ja vertaamaan niitä veloitettuihin pankin maksuihin. On erittäin harvinaista, että järjestelmä ottaisi ylimääräisiä maksuja. Tehdyt matkat näette täältä: kauppa.foli.fi/shop/emv.jsf
Mikäli kuitenkin tästä huolimatta huomaatte virheen, voitte olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta maksu voidaan tarkistaa ja mahdollisesti väärin veloitettu maksu voidaan hyvittää. Tarvitsemme asian selvittämistä varten käytetyn maksukortin kuusi (6) ensimmäistä ja neljä (4) viimeistä numeroa. Olkaa myös tarkkana, jos maksu onkin mennyt puhelimeen liitetystä mobiilikortista, silloin tarvitsemme virtuaalikortin numeron. Meille tulisi myös kertoa viimeisimmän matkan matkustusajat sekä linjan numero. Viimeisimmän matkan näette myös täältä: kauppa.foli.fi/shop/emv.jsf
Asiakaspalvelumme tavoittaa Kauppatorin Monitorista, myös puhelimitse tai chatin kautta: www.foli.fi/fi/asiakaspalvelu
Täältä voitte lukea lisää lähimaksamisesta: https://www.foli.fi/fi/liput/lähimaksu
Ystävällisin terveisin,
Turun seudun joukkoliikenne Föli
kiitos yhteydenotostanne.
Yleisin syy veloituksiin on se, että järjestelmä ei ole saanut otettua aiemmin maksua vanhasta matkustuskerrasta, ja silloin järjestelmä yrittää veloittaa maksut myöhemmin tasaisin väliajoin ja seuraava kortin leimaus yleensä tekee veloituksen. Kun korttia näyttää toisen kerran laitteelle, pitäisi sen hetkisen matkan maksun mennä läpi, mikäli kortilla on katetta. Tällöin veloitus voi olla kerralla 6 € (vanha matkustus, jota ei ole saatu veloitettua sekä tämä uusin). Huomatkaa myös, että maksut eivät menee reaaliajassa, vaan päivittyvät yleensä puolen yön aikaan. Pyytäisin ensin tarkistamaan aiempien matkojenne veloitukset tililtänne ja vertaamaan niitä veloitettuihin pankin maksuihin. On erittäin harvinaista, että järjestelmä ottaisi ylimääräisiä maksuja. Tehdyt matkat näette täältä: kauppa.foli.fi/shop/emv.jsf
Mikäli kuitenkin tästä huolimatta huomaatte virheen, voitte olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta maksu voidaan tarkistaa ja mahdollisesti väärin veloitettu maksu voidaan hyvittää. Tarvitsemme asian selvittämistä varten käytetyn maksukortin kuusi (6) ensimmäistä ja neljä (4) viimeistä numeroa. Olkaa myös tarkkana, jos maksu onkin mennyt puhelimeen liitetystä mobiilikortista, silloin tarvitsemme virtuaalikortin numeron. Meille tulisi myös kertoa viimeisimmän matkan matkustusajat sekä linjan numero. Viimeisimmän matkan näette myös täältä: kauppa.foli.fi/shop/emv.jsf
Asiakaspalvelumme tavoittaa Kauppatorin Monitorista, myös puhelimitse tai chatin kautta: www.foli.fi/fi/asiakaspalvelu
Täältä voitte lukea lisää lähimaksamisesta: https://www.foli.fi/fi/liput/lähimaksu
Ystävällisin terveisin,
Turun seudun joukkoliikenne Föli