Current issues
Kesäloma (16.6.2025 08:00)
Palautteiden vastauksissa voi esiintyä viivettä henkilöstön kesälomien aikana 23.6.-1.8.
Feedback: FÖLI public transport - General feedback
ID:
427341
Creation time: 29.10.2024
Creation time: 29.10.2024
Palautteen luonne: Kommentti, Kysymys, Moite, Ehdotus
Olen opiskelija, jolla on ollut fölikortissa opiskelijastatus useampana vuonna. Kuluvana vuonna olen kulkenut fölillä paljon enemmän kuin aikaisempina vuosina ja leimannut bussikorttia katselematta sen tarkemmin leimaajan näyttöä (jossa näkyy arvo sekä hintaluokka). Tällä viikolla nousin bussiin ja ihmettelin miten juuri lataamani bussikortti ilmoitti jo erilaisen piippauksen tyhjenemisen merkiksi. Minulla heräsi epäilys että onkohan opiskelijastatukseni vielä voimassa. Koitin mennä fölin sovellukseen etsimään tätä tietoa mutta en löytänyt mitään kohtaa mistä tämän näkisi. Seuraavana menin fölikauppaan ja siellä sama juttu.
Kehitysehdotus 1: Selkeämmin ja paremmin esille mikäli kortissa on alennusryhmä voimassa, samoin kuten bussil leimasinnäytössä näkyy.
Seuraavana otin yhteyttä fölin chat palveluun kysyäkseni asiaa. Sieltä asiakaspalvelija ilmoitti tylysti että opiskelijastatuksen saamisen yhteydessä minulle on ilmoitettu milloin se päättyy. Kysyin että eikö tästä tule mitään ilmoitusta että status on päättynyt ja että se tulisi aktivoida uudestaan. Mielestäni on hieman kohtuutonta vaatia että yli vuoden päähän tulisi muistaa tarkka päivämäärä koska opiskelijastatus loppuu. Pyysin asiakaspalvelijaa viemään palautteeni eteenpäin mutta hän ojasi minut tälle sivulle. Tämän jälkeen yritin vielä aktivoida fölikaupan kautta opiskelijastatusta, mutta yliopistoni kirjautumissivun jälkeen sivusto ilmoitti "tiemout", enkä päässyt eteenpäin enkä taaksepäin. Navigoin takaisin sivulle josta opiskelijastatus lisätään enkä vieläkään löytänyt kohtaa missä näkyisi menikö kirjautuminen läpi ja oliko opiskelijastatus nyt voimassa. Koitin uudestaan mutta en päässyt enää sivustolla eteenpäin kun yritin vahvistaa korkeakoulua. Minulla onneksi oli chat asiakaspalvelijan kanssa auki joten kysyin menikö ilmoitus läpi, jolloin taas sain passiivisagressiivisen vastauksen "Olet saanut sen päivitettyä. Muista nyt että sait sen päivitettyä 30.9.2025 asti."
Kehitysehdotus 2: Ilmoitus sähköpostiin tai puhelimeen että kortista on alennusryhmä poistunut, kuvittelen että en ole ainoa jolle tämä tulee ikävänä yllätyksenä, pahimmassa tapauksessa paljon myöhemmässä vaiheessa.
Kehitysehdotus 3: Tämä on muistaakseni 2 tai 3 kerta kun minulla on epäselvyyttä onko opiskelijastatus tullut voimaan, tämä voisi toimia hieman paremmin, esim ilmoitus "opiskelijastatus aktvioitu" tai muuta vastaavaa mikäli ilmoitus menee läpi.
Moite: Asiakaspalvelu jota sain fölin chatista oli todella ala-arvoista ja passiivisagressiivista, asiakaspalvelijan viesteistä huokui ärsytys kysmyksiini vastaamisesta. Moni muu tekisi varmasti kyseistä palvelua hymyissä suin ilman että negatiivinen asenne tarttuu asiakkaisiin.
Kysymys: Olen kulkenut koko lokakuun fölillä normaalihinnalla vaikka olen edelleen opsikelija, nyt kun status on vahvistettu onko mahdollista saada hyvityksenä näitä ylimäärisiä maksuja joita olen matkoista maksanut. Näitäkään en sovelluksista löytänyt, olisi ollut kiva itse nähdä että kuinka monta matkaa onkaan tullut taitettua lokakuussa. Yhteenvetona mielestäni on hieman omituista ja huonoa palvelua että tällaisesta muutoksesta föli kortissa ei tule mitään ilmoitusta, sillä teillä kuitenkin on yhteystiedot järjestelmässä ja oletettavasti tämä olisi suhteellisen helposti toteutettavissa.
Olen opiskelija, jolla on ollut fölikortissa opiskelijastatus useampana vuonna. Kuluvana vuonna olen kulkenut fölillä paljon enemmän kuin aikaisempina vuosina ja leimannut bussikorttia katselematta sen tarkemmin leimaajan näyttöä (jossa näkyy arvo sekä hintaluokka). Tällä viikolla nousin bussiin ja ihmettelin miten juuri lataamani bussikortti ilmoitti jo erilaisen piippauksen tyhjenemisen merkiksi. Minulla heräsi epäilys että onkohan opiskelijastatukseni vielä voimassa. Koitin mennä fölin sovellukseen etsimään tätä tietoa mutta en löytänyt mitään kohtaa mistä tämän näkisi. Seuraavana menin fölikauppaan ja siellä sama juttu.
Kehitysehdotus 1: Selkeämmin ja paremmin esille mikäli kortissa on alennusryhmä voimassa, samoin kuten bussil leimasinnäytössä näkyy.
Seuraavana otin yhteyttä fölin chat palveluun kysyäkseni asiaa. Sieltä asiakaspalvelija ilmoitti tylysti että opiskelijastatuksen saamisen yhteydessä minulle on ilmoitettu milloin se päättyy. Kysyin että eikö tästä tule mitään ilmoitusta että status on päättynyt ja että se tulisi aktivoida uudestaan. Mielestäni on hieman kohtuutonta vaatia että yli vuoden päähän tulisi muistaa tarkka päivämäärä koska opiskelijastatus loppuu. Pyysin asiakaspalvelijaa viemään palautteeni eteenpäin mutta hän ojasi minut tälle sivulle. Tämän jälkeen yritin vielä aktivoida fölikaupan kautta opiskelijastatusta, mutta yliopistoni kirjautumissivun jälkeen sivusto ilmoitti "tiemout", enkä päässyt eteenpäin enkä taaksepäin. Navigoin takaisin sivulle josta opiskelijastatus lisätään enkä vieläkään löytänyt kohtaa missä näkyisi menikö kirjautuminen läpi ja oliko opiskelijastatus nyt voimassa. Koitin uudestaan mutta en päässyt enää sivustolla eteenpäin kun yritin vahvistaa korkeakoulua. Minulla onneksi oli chat asiakaspalvelijan kanssa auki joten kysyin menikö ilmoitus läpi, jolloin taas sain passiivisagressiivisen vastauksen "Olet saanut sen päivitettyä. Muista nyt että sait sen päivitettyä 30.9.2025 asti."
Kehitysehdotus 2: Ilmoitus sähköpostiin tai puhelimeen että kortista on alennusryhmä poistunut, kuvittelen että en ole ainoa jolle tämä tulee ikävänä yllätyksenä, pahimmassa tapauksessa paljon myöhemmässä vaiheessa.
Kehitysehdotus 3: Tämä on muistaakseni 2 tai 3 kerta kun minulla on epäselvyyttä onko opiskelijastatus tullut voimaan, tämä voisi toimia hieman paremmin, esim ilmoitus "opiskelijastatus aktvioitu" tai muuta vastaavaa mikäli ilmoitus menee läpi.
Moite: Asiakaspalvelu jota sain fölin chatista oli todella ala-arvoista ja passiivisagressiivista, asiakaspalvelijan viesteistä huokui ärsytys kysmyksiini vastaamisesta. Moni muu tekisi varmasti kyseistä palvelua hymyissä suin ilman että negatiivinen asenne tarttuu asiakkaisiin.
Kysymys: Olen kulkenut koko lokakuun fölillä normaalihinnalla vaikka olen edelleen opsikelija, nyt kun status on vahvistettu onko mahdollista saada hyvityksenä näitä ylimäärisiä maksuja joita olen matkoista maksanut. Näitäkään en sovelluksista löytänyt, olisi ollut kiva itse nähdä että kuinka monta matkaa onkaan tullut taitettua lokakuussa. Yhteenvetona mielestäni on hieman omituista ja huonoa palvelua että tällaisesta muutoksesta föli kortissa ei tule mitään ilmoitusta, sillä teillä kuitenkin on yhteystiedot järjestelmässä ja oletettavasti tämä olisi suhteellisen helposti toteutettavissa.
Processing
Status:
Processed
Hei,
kiitos palautteestanne ja kehitysehdotuksistanne Fölin opiskelija-alennukseen liittyen. Tässä on tietoa alennuksen voimassaolosta ja päivityskäytännöistä:
Opiskelija-alennus joukkoliikenteessä myönnetään aina enintään yhdeksi lukuvuodeksi, ja se on päivitettävä vuosittain syksyllä, jotta oikeus jatkuu seuraavaan lukuvuoteen. Tämä mainitaan mm. foli.fi sivuilla, josta voi lukea lisää opiskelija-alennuksista: https://www.foli.fi/fi/liput/matkakortit/opiskelijoiden-alennukset
Alennusoikeuden keston voitte tarkistaa myös Fölikaupan profiilista, jos olette lisännyt sinne korttinne numeron. Olemme lisäksi tiedottaneet syksyisin asiasta sosiaalisessa mediassa (Facebook ja Instagram), foli.fi sivuilla (ajankohtaista-osio) sekä sähköisessä uutiskirjeessä niille, jotka ovat antaneet yhteystietonsa ja luvan viestintään. Valitettavasti matkoja ei hyvitetä jälkikäteen, sillä asiakas vastaa alennusoikeutensa ajan tasalla pitämisestä. Mikäli ette ole saanut sähköpostitiedotteita, voitte olla yhteydessä asiakaspalveluun, jossa tietonne voidaan tarkistaa ja tarvittaessa lisätä tiedot. Tiedot (sähköposti) tallennetaan bussikortille ja lupa markkinointiviesteihin tulee sallia.
Pahoittelemme, että asiakaspalvelukokemuksenne on ollut negatiivinen. Palautteenne on toimitettu tiedoksi Monitorin asiakaspalvelupäällikölle.
Arvostamme saamaamme palautetta ja viemme kehitysehdotuksenne eteenpäin, jotta voimme kehittää palveluamme entistä asiakasystävällisemmäksi.
Ystävällisin terveisin,
Turun seudun joukkoliikenne Föli
kiitos palautteestanne ja kehitysehdotuksistanne Fölin opiskelija-alennukseen liittyen. Tässä on tietoa alennuksen voimassaolosta ja päivityskäytännöistä:
Opiskelija-alennus joukkoliikenteessä myönnetään aina enintään yhdeksi lukuvuodeksi, ja se on päivitettävä vuosittain syksyllä, jotta oikeus jatkuu seuraavaan lukuvuoteen. Tämä mainitaan mm. foli.fi sivuilla, josta voi lukea lisää opiskelija-alennuksista: https://www.foli.fi/fi/liput/matkakortit/opiskelijoiden-alennukset
Alennusoikeuden keston voitte tarkistaa myös Fölikaupan profiilista, jos olette lisännyt sinne korttinne numeron. Olemme lisäksi tiedottaneet syksyisin asiasta sosiaalisessa mediassa (Facebook ja Instagram), foli.fi sivuilla (ajankohtaista-osio) sekä sähköisessä uutiskirjeessä niille, jotka ovat antaneet yhteystietonsa ja luvan viestintään. Valitettavasti matkoja ei hyvitetä jälkikäteen, sillä asiakas vastaa alennusoikeutensa ajan tasalla pitämisestä. Mikäli ette ole saanut sähköpostitiedotteita, voitte olla yhteydessä asiakaspalveluun, jossa tietonne voidaan tarkistaa ja tarvittaessa lisätä tiedot. Tiedot (sähköposti) tallennetaan bussikortille ja lupa markkinointiviesteihin tulee sallia.
Pahoittelemme, että asiakaspalvelukokemuksenne on ollut negatiivinen. Palautteenne on toimitettu tiedoksi Monitorin asiakaspalvelupäällikölle.
Arvostamme saamaamme palautetta ja viemme kehitysehdotuksenne eteenpäin, jotta voimme kehittää palveluamme entistä asiakasystävällisemmäksi.
Ystävällisin terveisin,
Turun seudun joukkoliikenne Föli