Current issues
Kesäloma (16.6.2025 08:00)
Palautteiden vastauksissa voi esiintyä viivettä henkilöstön kesälomien aikana 23.6.-1.8.
Feedback: FÖLI public transport - General feedback
ID:
440664
Creation time: 28.5.2025
Creation time: 28.5.2025
Haluan antaa palautetta runkolinjastosta ja sen suunnitelluista reiteistä.
Tämän runkolinjaston myötä monen kulkeminen hankaloituu, sillä vaihtoja tulee paljon ja matkustus-ajat tuplaantuvat. Nykyisellä linjastolla muun muassa varissuolta pääsee esimerkiksi Harittuun, länsikeskukseen, pansioon, pernoon, skanssiin ilpoisiin ja uittamolle. Uudistuksen myötä varissuolta ei pääse kuin Pernoon ja Raisioon ja skanssiin, sekä halisiin. Palvelulinjoilta otetaan nykyiset linja-autot pois jotka ovat mielestäni palvelleet vanhempaa väkeä mainiosti, sillä mukaan mahtuu useammat rollaattorit tai rattaat. Kun P-linja-autot vaihdetaan tavallisiin, tilaa on vähemmän rollaattoreille ja rattaille.
Paljon hyviä reittejä lähtee pois, esimerkiksi bussi 99 joka on ollut siitä hyvä ettei se oikaise keskustan kautta ja sillä on päässyt perno-pansio alueelta esimerkiksi länsikeskukseen ja sieltä varissuolle ilman tarpeettomia vaihtoja. Itse koen että runkolinjaston myötä linja-autolla kulkeminen vähenee ylimääräisten vaihtojen myötä koska esimerkiksi harittuun ei pääse enää varissuolta yhdellä bussilla. Runkolinjan sijasta tiedän monen toivoneen esimerkiksi sunnuntaivuoroja linjalle 99, P2 ja 60.
Moni turkulainen on ilmaissut tyytymättömyytensä runkolinjauudistuksiin ja toivon että mielipiteet otetaan huomioon sillä tämä runkolinja koskee kaikkia turkulaisia joukkoliikennettä käyttäviä ja näyttää pahasti siltä että liikkuminen vain vaikeutuu. Eikä ainakaan varissuon liikenne runkolinja karttaoppaan mukaan muutu ajallisesti. Bussit täältä varissuolta hintsa-knaapin kadulta menee edelleen vain 15 minuutin välein jos haluaa skanssin kautta mennä joka on itse-asiassa huonompi kuin nykyinen 60 ja 9 bussin vuorovaihtelut eli niin että 9 menee esim 10:20 60 menee 10:30 jne
Tämän runkolinjaston myötä monen kulkeminen hankaloituu, sillä vaihtoja tulee paljon ja matkustus-ajat tuplaantuvat. Nykyisellä linjastolla muun muassa varissuolta pääsee esimerkiksi Harittuun, länsikeskukseen, pansioon, pernoon, skanssiin ilpoisiin ja uittamolle. Uudistuksen myötä varissuolta ei pääse kuin Pernoon ja Raisioon ja skanssiin, sekä halisiin. Palvelulinjoilta otetaan nykyiset linja-autot pois jotka ovat mielestäni palvelleet vanhempaa väkeä mainiosti, sillä mukaan mahtuu useammat rollaattorit tai rattaat. Kun P-linja-autot vaihdetaan tavallisiin, tilaa on vähemmän rollaattoreille ja rattaille.
Paljon hyviä reittejä lähtee pois, esimerkiksi bussi 99 joka on ollut siitä hyvä ettei se oikaise keskustan kautta ja sillä on päässyt perno-pansio alueelta esimerkiksi länsikeskukseen ja sieltä varissuolle ilman tarpeettomia vaihtoja. Itse koen että runkolinjaston myötä linja-autolla kulkeminen vähenee ylimääräisten vaihtojen myötä koska esimerkiksi harittuun ei pääse enää varissuolta yhdellä bussilla. Runkolinjan sijasta tiedän monen toivoneen esimerkiksi sunnuntaivuoroja linjalle 99, P2 ja 60.
Moni turkulainen on ilmaissut tyytymättömyytensä runkolinjauudistuksiin ja toivon että mielipiteet otetaan huomioon sillä tämä runkolinja koskee kaikkia turkulaisia joukkoliikennettä käyttäviä ja näyttää pahasti siltä että liikkuminen vain vaikeutuu. Eikä ainakaan varissuon liikenne runkolinja karttaoppaan mukaan muutu ajallisesti. Bussit täältä varissuolta hintsa-knaapin kadulta menee edelleen vain 15 minuutin välein jos haluaa skanssin kautta mennä joka on itse-asiassa huonompi kuin nykyinen 60 ja 9 bussin vuorovaihtelut eli niin että 9 menee esim 10:20 60 menee 10:30 jne
Processing
Status:
Processed
Hei,
kiitos palautteestanne.
Runkolinjaston suunnittelussa keskeistä on ollut koko Turun seudun joukkoliikenteen kokonaiskuva ja pitkän aikavälin kehittäminen. Tavoitteena on tarjota mahdollisimman kattava, selkeä ja tehokas järjestelmä, joka palvelee mahdollisimman monia. On tärkeää huomioida, että uudistuksen vaikutukset näkyvät usein laajempana parannuksena liikenteen sujuvuudessa, vuorotarjonnassa ja selkeydessä koko seudulla, vaikka yksittäisten reittien osalta voi tulla myös muutoksia tai vaihtoja.
Aikatauluja tarkastellaan jatkuvasti, ja palautetta kerätään aktiivisesti myös käyttöönoton jälkeen. Mahdollisia muutostarpeita arvioidaan tulevia kausia suunniteltaessa, mutta emme valitettavasti voi luvata muutoksia etukäteen.
Ystävällisin terveisin,
Turun seudun joukkoliikenne Föli
kiitos palautteestanne.
Runkolinjaston suunnittelussa keskeistä on ollut koko Turun seudun joukkoliikenteen kokonaiskuva ja pitkän aikavälin kehittäminen. Tavoitteena on tarjota mahdollisimman kattava, selkeä ja tehokas järjestelmä, joka palvelee mahdollisimman monia. On tärkeää huomioida, että uudistuksen vaikutukset näkyvät usein laajempana parannuksena liikenteen sujuvuudessa, vuorotarjonnassa ja selkeydessä koko seudulla, vaikka yksittäisten reittien osalta voi tulla myös muutoksia tai vaihtoja.
Aikatauluja tarkastellaan jatkuvasti, ja palautetta kerätään aktiivisesti myös käyttöönoton jälkeen. Mahdollisia muutostarpeita arvioidaan tulevia kausia suunniteltaessa, mutta emme valitettavasti voi luvata muutoksia etukäteen.
Ystävällisin terveisin,
Turun seudun joukkoliikenne Föli