Siirry päänäkymään
Turun palautepalvelu
Kirjaudu sisään
Ohje
  • På svenska
  • In English

Palaute: Joukkoliikenne Föli - Liput ja tuotteet

Tunniste: 350915
Luontipäivä: 16.3.2022
Maksoin pankkikortilla toisen aikuisen matkan. Tietääkseni hinta on 3€. Kuitenkin myöhemmin kotona veloitusta katsoessani huomasin veloituksen olleen 1 €.

Käsittely

Tila: Käsitelty
Vastattu: 17.3.2022
Hei,
kiitos palautteestanne. Lähimaksun käytön yhteydessä joiltain pankkikorteilta veloitetaan katevaraus, joka voi olla suuruudeltaan 1-20€. Katevarauksen määrä sekä vapauttamisen aikataulu on pankkikohtainen. Jos teillä on lisäkysymyksiä katevarauksesta, suosittelemme teitä olemaan yhteydessä pankkiinne. https://www.foli.fi/fi/etsitkönäitä/ukk/maksoin-matkani-lähimaksulla-ja-nyt-näen-katevarauksen-verkkopankissa-mitä-tämä-tarkoittaa

Lähimaksulla maksaessa on voimassa sama 2 tunnin vaihtoaika kuin Föli-kortilla maksetuissa matkoissa. Perityt maksut ja tehdyt matkat voi tarkistaa Föli-kaupan (https://nettilataus.turku.fi/nettilataus/) lähimaksuni-osiosta. Sieltä voi halutessaan myös tulostaa kuitin.

Tavallisesti lähimaksulla perittävä summa on sama kuin aikuisten kertalipussa eli 3 euroa. Mikäli katsot veloituksia saman pankkipäivän kuluessa, tilillä summa saattaa näkyä katevarauksena, joka korjaantuu seuraavana yönä oikeaksi. Tämä johtuu siitä, että järjestelmä laskee automaattisesti sinulle edullisimman lipun tekemiesi matkojen perusteella. Veloitus tapahtuu pankkitililtäsi päivän päätteeksi. Sinulta voidaan veloittaa joko kertalipun, päivälipun tai 7 päivän lipun hinta. Kannattaa siis odottaa seuraavaan päivään, ennen kuin tarkistaa kortilta veloitetut todelliset summat, sillä summat korjautuvat oikeiksi seuraavana yönä. Mikäli tästä huolimatta havaitsette virheitä veloituksissa, pyydämme olemaan yhteydessä Fölin asiakaspalveluun, jossa voidaan kysyä tarkemmat tiedot maksukortista mahdollista selvittelyä varten.

Voit lukea lähimaksusta lisää täältä: https://www.foli.fi/fi/liput/lähimaksu https://www.foli.fi/fi/usein-kysyttyjä-kysymyksiä-lähimaksamisesta-fölissä
Fölin asiakaspalvelu: https://www.foli.fi/fi/asiakaspalvelu

Ystävällisin terveisin,
Turun seudun joukkoliikenne Föli
Saapunut: 16.3.2022
Etusivulle
  • Käyttöehdot
  • Tietosuojaseloste
  • Saavutettavuusseloste
  • © Trimble kaupunki
  • Palvelun tekninen toteutus Trimble
  • Seuraa annettuja palautteita Seuraa annettuja palautteita

Tietoa evästeistä

Sivusto käyttää evästeitä. Valitse käytettävät evästeet. Evästeiden käyttö