Gå till huvudvyn
Åbo feedbacktjänsten
Logga in
Hjälp
  • Suomeksi
  • In English

Feedback: Kollektivtrafiken Föli - Biljetter och produkter

ID: 350915
Skapats: 16.3.2022
Maksoin pankkikortilla toisen aikuisen matkan. Tietääkseni hinta on 3€. Kuitenkin myöhemmin kotona veloitusta katsoessani huomasin veloituksen olleen 1 €.

Behandling

Status: Behandlat
Besvarats: 17.3.2022
Hei,
kiitos palautteestanne. Lähimaksun käytön yhteydessä joiltain pankkikorteilta veloitetaan katevaraus, joka voi olla suuruudeltaan 1-20€. Katevarauksen määrä sekä vapauttamisen aikataulu on pankkikohtainen. Jos teillä on lisäkysymyksiä katevarauksesta, suosittelemme teitä olemaan yhteydessä pankkiinne. https://www.foli.fi/fi/etsitkönäitä/ukk/maksoin-matkani-lähimaksulla-ja-nyt-näen-katevarauksen-verkkopankissa-mitä-tämä-tarkoittaa

Lähimaksulla maksaessa on voimassa sama 2 tunnin vaihtoaika kuin Föli-kortilla maksetuissa matkoissa. Perityt maksut ja tehdyt matkat voi tarkistaa Föli-kaupan (https://nettilataus.turku.fi/nettilataus/) lähimaksuni-osiosta. Sieltä voi halutessaan myös tulostaa kuitin.

Tavallisesti lähimaksulla perittävä summa on sama kuin aikuisten kertalipussa eli 3 euroa. Mikäli katsot veloituksia saman pankkipäivän kuluessa, tilillä summa saattaa näkyä katevarauksena, joka korjaantuu seuraavana yönä oikeaksi. Tämä johtuu siitä, että järjestelmä laskee automaattisesti sinulle edullisimman lipun tekemiesi matkojen perusteella. Veloitus tapahtuu pankkitililtäsi päivän päätteeksi. Sinulta voidaan veloittaa joko kertalipun, päivälipun tai 7 päivän lipun hinta. Kannattaa siis odottaa seuraavaan päivään, ennen kuin tarkistaa kortilta veloitetut todelliset summat, sillä summat korjautuvat oikeiksi seuraavana yönä. Mikäli tästä huolimatta havaitsette virheitä veloituksissa, pyydämme olemaan yhteydessä Fölin asiakaspalveluun, jossa voidaan kysyä tarkemmat tiedot maksukortista mahdollista selvittelyä varten.

Voit lukea lähimaksusta lisää täältä: https://www.foli.fi/fi/liput/lähimaksu https://www.foli.fi/fi/usein-kysyttyjä-kysymyksiä-lähimaksamisesta-fölissä
Fölin asiakaspalvelu: https://www.foli.fi/fi/asiakaspalvelu

Ystävällisin terveisin,
Turun seudun joukkoliikenne Föli
Mottagits: 16.3.2022
Hemsida
  • Användarvillkor
  • Datasekretess
  • Tillgänglighetsredogörelse
  • © Trimble stad
  • Teknisk uppbyggnad av Trimble
  • Följa publicerade feedback Följa publicerade feedback

Uppgifter om cookies

Sidan använder cookies. Välj de cookies som används. Cookiepolicy