Gå till huvudvyn
Åbo feedbacktjänsten
Logga in
Hjälp
  • Suomeksi
  • In English

Feedback: Kollektivtrafiken Föli - Tidtabeller och rutter

ID: 437443
Skapats: 5.4.2025
Palaute koskee Runkolinjauudistusta ja joukkoliikenneyhteyttä Hirvensalosta (omalla kohdallani Pikisaaren alue)kaupunkiin ja sieltä eteenpäin. Tiedostan, että uudistus varmasti lisää julkisen liikenteen sujuvuutta tietyissä kohtia kaupunkia mutta Hirvensalon kohdalla en usko tämän todellakaan vähentävän yksityisautoilua. Toivoin muutoksen mm. mahdollistavan julkisilla työmatkan kulkemisen Kaarinaan, mutta toisin kävi… Kaarinaan liikennöivät linjat kulkevat edelleen kaikki ainoastaan Uudenmaankatua, kehää kulkeva runkolinja 10 lähtee Uittamolta (eikä Majakkarannasta) ja Hirvensalossa tehtävän vaihdon jälkeen vaihto edessä myös ilmeisesti kauppatorilla. Jatkossakin siis pyörällä nopeammin perillä ja kahden auton loukussa todistamassa katkeamatonta autoletkaa aamuisin Vähäheikkilän tiellä. Ehdotus: mainostettu kehärunkolinja 10 tulisi muuttaa alkamaan Majakkarannasta ja kulkemaan Vähäheikkilän tietä Kupittaalle, jotta kehäajatus oikeasti toimisi! Hirvensalon sisäiset linjat eivät tule myöskään houkuttelemaan ihmisiä lisäämään julkisen liikenteen käyttöä jos ihmiset muutoksen myötä seisovat pysäkeillä odottaen syöttöliikennettä joka liikennöi 20 jopa 30 min välein esim. kotiin palatessa) Nyt tuleva uudistus on merkittävä huononnus tämän hetkiseen yhteyteen esimerkiksi Pikisaaresta, josta linja 53 liikennöi nyt torille ja vielä eteenpäin Kupittaan asemalle ja tyksin ohi puolen tunnin välein! Tämä yhteys olisi (kuten myös muut suorat yhteydet Hirvensalosta) syytä säilyttää ennallaan jos toivotaan ihmisten siirtyvän yksityisautoilusta julkisen liikenteen käyttöön. Sen sijaan ”kehää” kiertäviä tiheästi liikennöiviä nopeita linjoja tulisi kulkea heti Hirvensalon sillan jälkeen,jotta työmatkakulkijat voisivat vaihtaa ajallisesti järkevästi. Suunniteltu syöttölinja 39 Stålarminkadulta Itäistäpitkäkatua Kupittaalle on toki hyvä, mutta katkoviivasta päätellen myös hitaasti liikennöivä harvemmalla ajovälillä, joten ei palvele työmatkakulkijaa, jolta edellytetään 3 vaihtoa Kaarinaan pääsemiseksi.

Behandling

Status: Behandlat
Besvarats: 10.4.2025
Hei,
kiitos palautteestanne sekä ehdotuksestanne koskien kehärunkolinjaa. Pikisaaresta tullessa tosiaan edessä on kolme vaihtoa, kun matkataan Kaarinaan. Reittiopas tulee käyttöön nyt pian keväällä, joten sen avulla voi tutkia tarkempia runkolinjaston reittejä, pysäkkejä ja aikatauluja. Suunnitelmat ovat jo valmiina, mutta jos myöhemmin havaitaan muutostarpeita, niitä voidaan tarkastella tulevaisuudessa ja käyttäjien kokemukset ja näkemykset ovat meille tärkeitä joukkoliikenteen kehittämisessä. Palautteenne on toimitettu joukkoliikennesuunnitteluun.

Ystävällisin terveisin,
Turun seudun joukkoliikenne Föli
Mottagits: 5.4.2025
Hemsida
  • Användarvillkor
  • Datasekretess
  • Tillgänglighetsredogörelse
  • © Trimble stad
  • Teknisk uppbyggnad av Trimble
  • Följa publicerade feedback Följa publicerade feedback

Uppgifter om cookies

Sidan använder cookies. Välj de cookies som används. Cookiepolicy