Current issues
Palautepalvelussa huoltokatko 2.6. (30.5.2025 09:40)
Palautepalvelussa on huoltokatko maanantaina 2.6.2025 klo 15:30 - n. 16:00.
Feedback: FÖLI public transport - Schedules and routes
ID:
437443
Creation time: 5.4.2025
Creation time: 5.4.2025
Palaute koskee Runkolinjauudistusta ja joukkoliikenneyhteyttä Hirvensalosta (omalla kohdallani Pikisaaren alue)kaupunkiin ja sieltä eteenpäin. Tiedostan, että uudistus varmasti lisää julkisen liikenteen sujuvuutta tietyissä kohtia kaupunkia mutta Hirvensalon kohdalla en usko tämän todellakaan vähentävän yksityisautoilua. Toivoin muutoksen mm. mahdollistavan julkisilla työmatkan kulkemisen Kaarinaan, mutta toisin kävi… Kaarinaan liikennöivät linjat kulkevat edelleen kaikki ainoastaan Uudenmaankatua, kehää kulkeva runkolinja 10 lähtee Uittamolta (eikä Majakkarannasta) ja Hirvensalossa tehtävän vaihdon jälkeen vaihto edessä myös ilmeisesti kauppatorilla. Jatkossakin siis pyörällä nopeammin perillä ja kahden auton loukussa todistamassa katkeamatonta autoletkaa aamuisin Vähäheikkilän tiellä. Ehdotus: mainostettu kehärunkolinja 10 tulisi muuttaa alkamaan Majakkarannasta ja kulkemaan Vähäheikkilän tietä Kupittaalle, jotta kehäajatus oikeasti toimisi! Hirvensalon sisäiset linjat eivät tule myöskään houkuttelemaan ihmisiä lisäämään julkisen liikenteen käyttöä jos ihmiset muutoksen myötä seisovat pysäkeillä odottaen syöttöliikennettä joka liikennöi 20 jopa 30 min välein esim. kotiin palatessa) Nyt tuleva uudistus on merkittävä huononnus tämän hetkiseen yhteyteen esimerkiksi Pikisaaresta, josta linja 53 liikennöi nyt torille ja vielä eteenpäin Kupittaan asemalle ja tyksin ohi puolen tunnin välein! Tämä yhteys olisi (kuten myös muut suorat yhteydet Hirvensalosta) syytä säilyttää ennallaan jos toivotaan ihmisten siirtyvän yksityisautoilusta julkisen liikenteen käyttöön. Sen sijaan ”kehää” kiertäviä tiheästi liikennöiviä nopeita linjoja tulisi kulkea heti Hirvensalon sillan jälkeen,jotta työmatkakulkijat voisivat vaihtaa ajallisesti järkevästi. Suunniteltu syöttölinja 39 Stålarminkadulta Itäistäpitkäkatua Kupittaalle on toki hyvä, mutta katkoviivasta päätellen myös hitaasti liikennöivä harvemmalla ajovälillä, joten ei palvele työmatkakulkijaa, jolta edellytetään 3 vaihtoa Kaarinaan pääsemiseksi.
Processing
Status:
Processed
Hei,
kiitos palautteestanne sekä ehdotuksestanne koskien kehärunkolinjaa. Pikisaaresta tullessa tosiaan edessä on kolme vaihtoa, kun matkataan Kaarinaan. Reittiopas tulee käyttöön nyt pian keväällä, joten sen avulla voi tutkia tarkempia runkolinjaston reittejä, pysäkkejä ja aikatauluja. Suunnitelmat ovat jo valmiina, mutta jos myöhemmin havaitaan muutostarpeita, niitä voidaan tarkastella tulevaisuudessa ja käyttäjien kokemukset ja näkemykset ovat meille tärkeitä joukkoliikenteen kehittämisessä. Palautteenne on toimitettu joukkoliikennesuunnitteluun.
Ystävällisin terveisin,
Turun seudun joukkoliikenne Föli
kiitos palautteestanne sekä ehdotuksestanne koskien kehärunkolinjaa. Pikisaaresta tullessa tosiaan edessä on kolme vaihtoa, kun matkataan Kaarinaan. Reittiopas tulee käyttöön nyt pian keväällä, joten sen avulla voi tutkia tarkempia runkolinjaston reittejä, pysäkkejä ja aikatauluja. Suunnitelmat ovat jo valmiina, mutta jos myöhemmin havaitaan muutostarpeita, niitä voidaan tarkastella tulevaisuudessa ja käyttäjien kokemukset ja näkemykset ovat meille tärkeitä joukkoliikenteen kehittämisessä. Palautteenne on toimitettu joukkoliikennesuunnitteluun.
Ystävällisin terveisin,
Turun seudun joukkoliikenne Föli